Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en sikker zone på min hjemmeside???

jeg prøver at lave en sikker zone på min hjemmeside men det går sku ikke helt efter planen...

Jeg har fundet et java script som laver et password og brugernavn... Kommer her under

<!-- This script has been in the http://www.javascripts.com Javascript Public Library! -->
<!-- Note that though this material may have been in a public depository, certain author copyright restrictions may apply. -->
<HTML>
<HEAD><TITLE>Quick Login v3</TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin

// Nik Drummond (nikd@tpgi.com.au)
// All rights reserved.  Sept 29, 1999

function click() {
if (event.button==2) {
alert('Af sikkerhdsmæssige grunde kan man ikke højre-klikke på denne side.');
}
document.onmousedown=click

function Login(){
var done=0;
var username=document.login.username.value;
username=username.toLowerCase();
var password=document.login.password.value;
password=password.toLowerCase();
if (username=="user1" && password=="pass1") { window.location="http://www.frederikssundtaxa.dk/internt/velkommen.htm"; done=1; }
if (username=="user2" && password=="pass2") { window.location="intern/velkommen.htm"; done=1; }
if (username=="user3" && password=="pass3") { window.location="logged.html"; done=1; }
if (username=="user4" && password=="pass4") { window.location="logged.html"; done=1; }
if (done==0) { alert("  Login failure. Try again.  "); }

//The following are the greetings for each user

if (username=="user1" && password=="pass1") { alert("  Hello user1!  "); }
if (username=="user2" && password=="pass2") { alert("  Hello user2!  "); }
if (username=="user3" && password=="pass3") { alert("  Hello user3!  "); }
if (username=="user4" && password=="pass4") { alert("  Hello user4!  "); }

}
// End -->
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000" LINK="#0000FF" VLINK="#FF0000">

<script language="JavaScript">
document.write('<TABLE BORDER=0><TR><TD><FORM name="login"><TABLE BORDER=0><TR><TD>Username:</TD><TD><input type="text" name="username" size="20"></TD></TR><TR><TD>Password:</TD><TD><input type="password" name="password" size="20"></TD></TR><TR><TD> </TD><TD><input type=button value="Login" onClick="Login()"> <input type="reset" value="Reset" name="Reset"></TD></TR></TABLE></FORM></TD></TR></TABLE>');
</script>
</BODY>
</HTML>

Men mit problem er at hvis man kender adressen på de sider der ligger bag den side med adgangs beskyttelsen så kan man frit loade dem uden at der bliver stillet krav om brugernavn og adgangskode...

Jeg ville jo gerne have at man hvergang man skal ind på en at de "sikrede" sider bliver konfronteret men et krav om brugernavn og adgangskode... håber du forstår.. lige som login her på siden.. - ingen smutveje forbi login!
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:15 #1
så skal du nok have fat i noget PHP eller ASP.
Personligt ville jeg vælge PHP/mySQL.
Så er det ret nemt at lave sådan en sikkerzone som du snakker om...

//Danni Jensen
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:17 #2
http://drlotto.linux.dk/pub/test.html
Tag en "vis kilde" så kan du se dit password/brugernavn...
Det kan man ikke hvis du bruger en stump phpkode :)
Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:28 #3
PHP/mySQL...??? - jeg har aldrig haft fat i disse ting før kan du forklare lidt ??  jeg laver hjemmesiden i Microsoft Frontpage 2000 er der mulighed for at lave det i det program eller skal man bruge et helt andet?? min erfaring strækker ikke så satans lange ud over frontpage...
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:34 #4
øhh... PHP kan ikke så godt sammen med FP...
du skal sikkert have fat i noget ASP så, og det kender jeg SLET ikke noget til... Hvis du vil bruge PHP skal du nok stoppe med at bruge WYSIWYG programmer som Frontpage...

/Danni Jensen
Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:43 #5
Så langt så godt.... ASP må der jo så til... jeg tror at jeg lige skal bruge en masse tid på at søge information om ASP... for det lyder som om at det er et omfattende område... ;-{..
Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:44 #6
du fik dine point ikke ??

Tak for hjælpen... nu ved jeg da vhilken vej jeg skal prøve at gå..
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:47 #7
Nej jeg fik ikke nogle... men det er også ligemeget...
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:48 #8
ASP er for windåser og andre wingeeks...
Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:07 #9
Kan jeg lokke dig til at kigge forbi den side jeg bygger lidt på ??
www.frederikssundtaxa.dk
Under punktet " internt " under knapperne i venstre side...
når jeg beder om at få vist kilde viser den koden foe mit frame set og ikke min login side.. er det ikke rimeligt sikkert eller er det totalt skod??
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:15 #10
skod... jeg kan sagtens få kilden på din side...
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:16 #11
Fjern også lige den der "højre klik dims"
Avatar billede t.lerche Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:22 #12
pis også... nå men har du i det mindste et godt råd !!! hvordan fik du kilden frem... er det et særligt program?.. ha ha der er jo næsten komisk at man beder andre om at tvinge sig adgang... hi hi..
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:32 #13
nah... editplus kan gøre det :)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:26 #14
Jeg kan godt asp kontakt mig på Icq : 151157652
eller msn = Sophus.n@get2net.dk så skal jeg hjælpe dig mit msn er også min mail.