Avatar billede mortan Nybegynder
13. oktober 2002 - 05:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DFP til VGA

Findes der en konverter der hedder DFP til VGA?
Hvad kan man ellers gøre for at få en skærm med DFP stik til at virke på sin computer??
Avatar billede mortan Nybegynder
13. oktober 2002 - 06:05 #1
Kan man evt. sætte en dvi der konverterer dfp til dvi og endnu en konverter med dvi til vga??? det kan vel ikke helt lade sig gøre med to konvertere?? kan det??
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:52 #2
Nej, under ingen omstændigheder. VGA -> analogt signal - DVI & DFP -> digitalt signal.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 14:54 #3
Er dit stik på skærmen 20-polet så skal du ha' en ekstern strømforsyning er det 26-polet får skærmen strøm fra grafikkortet - og så kan du få fat i kortet hos Mermaid (ATI m. 4MB ram)
Avatar billede mortan Nybegynder
13. oktober 2002 - 18:36 #4
ok... det er 20 polet... så jeg køber altså bare konverteren dfp - dvi... og så et grafikkort med dvi port.... det er sgu ellers ærgeligt når det er en helt ny maskine... nogle anbefalinger på et godt "billigt" dvi kort??
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 19:55 #5
Jeg har et Guillemot Hercules Prophet DVI-DDR - men min skærm skal først hos en tekniker til reperation inden jeg kan bruge den. Der er efterhånden mange grafikkort med DVI.
Prøv at søg på Google.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:43 #6
Du kan læse lidt om teknologien, adaptere og kabler her:
http://www.ramelectronics.net/html/DVI_monitor_cables.html
- Jeg købte min adapter her:
http://www.euronetwork.co.uk/
- men det ser ikke umiddelbart ud som om de har den i sortimentet længere.
Det du skal have fat i er DVI-D (han) til DFP (hun). Det har produktnr. DVI-8800 hos Ramelectronics
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:47 #7
Som du kan se hos Ramelectronics, så passer det ikke helt, hvad jeg skriver i første indlæg. DVI-I kan også tage et analogt signal.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:57 #8
Avatar billede mortan Nybegynder
15. januar 2003 - 04:37 #9
Jeg har prøvet både med en MDR-20 DVI-DFP konverter, men uden held. Derefter købte jeg et grafikkort med en DFP-port i USA, men det viste sig ar kortet vender omvendt, og derfor ikke passer i min maskine! Er der nogen der har en løsning, ellers har jeg en billig marmaid skærm til salg :-)