Avatar billede nuckiear Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:22 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Advokat Hjælp

Jeg har fået et juridsk problem som jeg muligvis ender i retten for. Grunden til at jeg ender i retten er at jeg ikke vil bukke mig for et stor internet firma som jorde alle os små.

Mit problem er så at jeg ikke økonomisk har råd til dyr advokat bistand.

Har jeg nogen muligheder for at få gratis hjælp ? Jeg tror at min sag evt. kunne have interresse og danne grundlag for andre sager i fremtiden.

ER der nogen der ved noget om dette ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:24 #1
Kan du uddybe lidt hvad sagen drejer sig om?
Avatar billede mufle Nybegynder
12. oktober 2002 - 23:27 #2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. oktober 2002 - 00:18 #3
Hvad mener du med bukke?

Hvad har du gjort galt ifølge firmaet?

/per
Avatar billede jimsim Nybegynder
13. oktober 2002 - 03:56 #4
Hvis du regner med at din sag kan danne precedens(stave??) og den virkelig kan det, er der stor sandsynlighed for at du kan få "fri proces"
Men også som du siger at din økonomiske situation ikke kan klare en dyr retsag, er der også mulighed for fri proces.
Entet tager du kontakt til statsamtet eller får en advokat til at hjælpe dig...
Du kan læse meget mere her ang. fri proces:  http://www.friproces.dk/  brug den som guide til din fremtige retsag.
Avatar billede popsy Novice
13. oktober 2002 - 08:35 #5
Næsten alle har ret til gratis retshjælp gennem deres indboforsikring. Enkelte fagforeninger tilbyder det samme til deres medlemmer.
Avatar billede popsy Novice
13. oktober 2002 - 08:36 #6
Desuden kan man hos advokaten udfylde et skema, (medbring årsopgørelse) hvorved du får gratis advokathjælp, hvis din indkomst ligger under en vis grænse.
Avatar billede jimsim Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:55 #7
Din forsikring dækker kun et vis beløb... altså hvis retsagen koster mere end beløbet, måske 25-50.000, så skal pengene komme et andet sted fra... dig.
Ang. skemaet du snakker om, så er det det samme som ved statsamtet, altså skemaet ang. fri proces.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2002 - 12:59 #8
http://www.familieadvokaten.dk/ <- her kan du stille gratis spørgsmål, ellers er der også http://www.retshjaelpen.dk/ -hvor hjaelpen er gratis (men hvis du skal i retten er der vist et gebyr på 200 kr), (nu skriver du intet om hvor du bor)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. oktober 2002 - 13:01 #9
ellers er der her: http://www.retssal.dk/guide.php3 en liste over steder der yder gratis retshjælp -over hele landet.
Avatar billede popsy Novice
17. oktober 2002 - 20:46 #10
Lukketid?

popsy
Avatar billede popsy Novice
24. november 2002 - 19:53 #11
Lukketid?
Avatar billede poul2004 Nybegynder
21. april 2005 - 20:16 #12
hej

jeg bor på et bo fælesskab hvor der er svamp på bade værlse ham de styder det vil ikke gøre noget ved det er der noge vi kan gøre
ps. der er nogen at os der er blevet syg af det
Avatar billede popsy Novice
21. april 2005 - 21:44 #13
poul2004> Hvis du vil oprette et spørgsmål, skal du vælge "Opret spørgsmål" i den blå linie foroven på siden.

Dette spørgsmål er afsluttet, og det er ikke god tone hverken at fortsætte på et lukket spørgsmål, eller at stille egne spørgsmål i andres tråde :)

Derudover velkommen til Eksperten, hvis du er i tvivl om hvordan siden fungerer, så snup en kigger på denne side: http://www.ebruger.dk/faq/

God fornøjelse.