Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

script til oprettelse af dokument/page

Jeg har et webview (html i alle kolonner) embedded på en (web)form. På view'et har jeg et "info"ikon - som vises hvis feltet Info_Tekst er udfyldt på formularen - og derudover ligger der en javascript alert på ikon'et – som popper op med indholdet af feltet Info_Tekst, når man klikker på det. MEN: dette er ikke særlig "elegant", så jeg vil gerne have at når der bliver oprettet et dokument hvor Info_Tekst er udfyldt, så bliver der samtidig oprettet et nyt dokument med indholdet af Info_Tekst, og derudover skal dette nye dokuments ID gemmes i den formular det bliver "oprettet" fra - så jeg har adgang til det nye dokuments ID fra viewet...
Kan dette laves i script ? Hvis ja – så vil jeg gerne have nogle ”overordnede” retningslinjer – så jeg ikke farer vild!.
Kan det evt.  laves sådan at der oprettes en page med indholdet af Info_Tekst, og som navngives udfra et felt på formen ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:47 #1
Nådada. Man skal vist ikke skrive spørgsmålet i Word og paste det ind her...Ups!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
14. oktober 2002 - 07:32 #2
Altså, jeg formoder du mener LotuScript når du skriver script. Her opretter du f.eks. et dokument back-end således:

Sub OpretDoc(dos as notesdocument)
dim session as notessession
dim db as notesdatabase
dim newdoc as notesdocument

set db = session.currentdatabase
set newdoc = db.createdocument
With newdoc
.Form = "Formnavn"
.Info_Tekst = doc.info_tekst(0)
' evt. yderligere felter sættes
.sav(true, false)
end with

Doc.LinkToNewDoc = Newdoc.UniversalId
doc.save(true, false)
end sub
Avatar billede mmmtm Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:10 #3
Fungerer fint. Bare ikke med "with" og der skulle også tilføjes uidoc....takker.