Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:27 Der er 8 kommentarer

Funktion til at vise/gemme forskellige layers

Jeg har lavet flg. funktion som skal udbygges (læs beskrivelse efter):

function changePage(showthis) {
  document.getElementById(hidethis).style.visibility='hidden';
  document.getElementById(showthis).style.visibility='visible';
  var hidethis = showthis;
}

Jeg skal have lavet så den første gang gemmer layeret med id 'pageone', og de andre gange, den der sidst var vist.
Jeg har prøvet med forskellige funktioner men det har ikke lykkedes mig at få det til at virke.

Håber på at kunne få noget hjælp her :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:54 #1
du skal have en variabel til at huske hvad der blev vist sidst. og den variabel skal defineres UDENFOR din funktion. hvis du definerer den indeni bliver den lokal i funktionen og forsvinder igen såsnat funktionen er færdig

var hukommelse = null;
function changePage(showthis) {
  if ( hukommelse ) {
      document.getElementById(hukommelse).style.visibility='hidden';
  }
  document.getElementById(showthis).style.visibility='visible';
  hukommelse = showthis;
}

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:56 #2
for at gemme 'pageome' allerførste gang skal linien
    var hukommelse = null;
være
    var hukommelse = 'pageone';
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:59 #3
aaaaaah, det er korrekt, det var der jeg fejlede, mange tak jakob. Svar lige i mellemtiden, mens jeg tester :)
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:05 #4
okay, hmm, det virker ik, nu ser scriptet sådan her ud:

var hidethis;
function changePage(showthis) {
  if (hidethis) {
    document.getElementById(hidethis).style.visibility='hidden';
  } else {
    document.getElementById('pageone').style.visibility='hidden';
  }
  document.getElementById(showthis).style.visibility='visible';
  var hidethis = showthis;
}
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 18:09 #5
din sidste linie:
  var hidethis = showthis;
definerer en ANDEN variabel med navnet hidethis, og det er den anden (lokale) variabel der får en værdi. den oppe foarn ændres slet ikke.

  hidethis = showthis;      // fjern 'var '; så er det den globale der bruges

mvh JakobA
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 19:16 #6
tak, svarer du lige?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 19:20 #7
behold dem. 200 er helt ovenud.
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 22:05 #8
ok, så bare lidt af dem ?