Avatar billede imjustme Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Link

Hejsa ..
Hvis jeg har to dropdown menuer..U knwo de der felter , lige som her hvor man vælger kategorien..

Hvodan fanden får jeg så dropdown box 1 med indholdet på min side ..til at åbne siderne i framen der hedder "iframe"  og linkske i dropdown box 2 til at åbne i et nyt , eller hele siden ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:12 #1
<select onchange="window.open( this.options[this.selectedIndex].value, 'rammenavn' );">

det er ligemeget om det er en ramme eller en popopvindue eller en iframe. hvis den har  name="rammenavn"  bliver siden hentet ind der.

mvh JakobA
Avatar billede imjustme Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:17 #2
Koden ser således ud

<form>
<font face="Tahoma" size="1"><select name=Vicina size="1"
onchange="location.href=(form.Vicina.options[form.Vicina.selectedIndex].value)" style="background-color: #EF008C; font-family: tahoma; font-size: 8 pt">
<option value="0">+++ Menu</option>
<option value="girl.htm">The Gurl</option>
<option value="grapics.htm">Grapics</option>
</select></font>
</form>
Avatar billede imjustme Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:17 #3
Kan du modificere den så den åbner i rammen "iframe" ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:19 #4
<form>
<font face="Tahoma" size="1"><select name=Vicina size="1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'rammenavn');" style="background-color: #EF008C; font-family: tahoma; font-size: 8 pt">
<option value="0">+++ Menu</option>
<option value="girl.htm">The Gurl</option>
<option value="grapics.htm">Grapics</option>
</select></font>
</form>

mvh JakobA
Avatar billede imjustme Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:19 #5
har fået det til at virke
Avatar billede imjustme Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:21 #6
Takker for hjælpen ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:22 #7
Ups. 'rammenavn' skal vel så ændres til navnet 'iframe'

<form>
<font face="Tahoma" size="1"><select name=Vicina size="1"
onchange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'iframe');" style="background-color: #EF008C; font-family: tahoma; font-size: 8 pt">
<option value="0">+++ Menu</option>
<option value="girl.htm">The Gurl</option>
<option value="grapics.htm">Grapics</option>
</select></font>
</form>

men jeg er lidt ked af det for sådan at bruge et stardardord som navn er som regel en risikabel ide, det giver forvirring.

mvh JakobA