Avatar billede grayholm Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruger bagrundsfarve valg

Er der nogen der ved hvordan man kan lade brugeren välje bagrundsfarve ved, at tex klikke på et billed (Röd, Grön osv).
Det skal ändres over flere frames idet jeg har flere frames kobblet sammen.

Se eventuellt på http://www.duper.dk/korpen1/

Som det er nu er siden kun i 1 frame, men skal oprettes i flere frames så derfor er det nöd til, at virke med flere frames.

OBS! Jeg vil helst undgå, at oprette flere kopier af "siderne" - altså tex en index.asp for blå osv.

Håber på hjälp snarest.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. oktober 2002 - 13:46 #1
Du skal gemme baggrunds farven i enten  Session eller måske enda Cookies for at baggrunds farven kan blive husket fra gang til gang...

Hvis man skal logge ind på siden kan du evt lave et felt i databasen for hver bruger hvor baggrunds farven er gemt.

Eks med Session, det kræver så man tillader Session cookies..:

Session("bgfarve") = "blue"

og så på alle dine sider..:
<body bgColor="<%=Session("bgfarve")%>">
Ellre hvor farven nu skal bruges.
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. oktober 2002 - 13:48 #2
Eks med cookies:

' Informationer lagres i cookien
Response.Cookies("minsetup")("bgfarve") = "red"
' Hvor længe cookien skal vare - i dette tilfælde ét år
Response.Cookies("minsetup").Expires = Date+365

Eks hvor du skal bruge farven:

<body bgColor="<%=Request.Cookies("minsetup")("bgfarve")%>">
Avatar billede grayholm Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:08 #3
Hvis jer sender dig siden er der så mulighed for, at du kan hjälpe mig.
Jeg er ikke så god til det.
Vi var tidligere 2 der arbejdede med projektet men den anden er en "afhopper".

Hvis du accepterer så kan jeg sende dig det du har brug for.

:-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. oktober 2002 - 14:16 #4
Ja jeg kan da prøve at kigge på det hvis du sender filerne til..
eagleeye@c.dk

Hvordan havde du så tænkt det skulle være?? med Session eller cookies?
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. oktober 2002 - 17:34 #5
Dette styk kode afgøre hvilken style sheet som skal anvends på en side. Det skal så ligges i toppen af siden:

'Her vælges den rigtige stylesheet fil xx.css
bgc = Request.Cookies("setup")("bgfarve")
select case bgc
  case "bla"
    CSS_File = "mall_bla.css"
  case "gron"
    CSS_File = "mall_gron.css"
  case "rod"
    CSS_File = "mall_rod.css"
  case "lila"
    CSS_File = "mall_lila.css"
  case "gra"
    CSS_File = "mall_gra.css"
  case else
    CSS_File = "mall_standard.css"
end select

I koden er denne linie
<LINK rel=stylesheet HREF="filer/mall_standard.css" TYPE="text/css">

Skal ændres til:
<LINK rel=stylesheet HREF="filer/<%=CSS_File%>" TYPE="text/css">

Dette er rette i index.asp filen + der er mulighed for at skifter/vælge farve..