Avatar billede maped Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

garanti bortfalder ved brud på klistermærke, eller hvad?

Vi er et par stykker, der sider og diskutere om det kan være rigtigt, at computer forhandlere, virkelig kan slippe afsted med, at slippe for garanti rep. hvis man bryder det klistermærke nogle sætter på kabinetet?

Vil det så  sige at man ikke kan opgradere si pc, uden at de skal gøre det, og tjene tykt på det?

Hvis det er rigtigt,så er det godt jeg selv har samlet min
Avatar billede cokeman Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:11 #1
Det er ikke helt rigtigt, den garenti du har er på de enkelte komponenter i maskinen. Der er for nogen tid siden falden dom i en sag af denne art, så bryd du bare det klistermærke....

Noget man kan bemærke, er at de fleste producenter af motherboard giver 2 eller 3 år's garenti og 5 år på harddisken, mens intel giver livstid på processoren (dog begrænset)...
Avatar billede nicklasb Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:12 #2
hmm.. garanti plejer at bortfalde hvis man selv begynder at rode med elektronikken i ethvert elektronisk apperat.. Det er vel også meget rimligt.. Det er ikke alle der ved hvad de laver når de sidder og prøver at lodde noget sammen fx..
Og det med klistermærket er vel bare for at tjekke om du har rodet med den.. For hvis det ikke sidder på er er jo kun en ting der kan være sket.. Du åbner den jo ikke hvis det ikke er fordi du vil rode med noget elektronik i den..
Avatar billede maped Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:12 #3
du skulle vel ikke ligge inde med et link
Avatar billede sthen Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:15 #4
>> nicklasb

Nej men omvendt set så kan det vel ikke være forbudt selv at sætte f.eks. en brænder i putteren selv UDEN at garantien bortfalder.
Avatar billede maped Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:17 #5
jeg tror nu også mest på cokeman, men jeg ville gerne se et link.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
11. oktober 2002 - 17:30 #6
hmm.. det er vel ok hvis det er bræderens skyld at computeren er gået i stykker.. Men helt sikkert.. Selvfølgelig skal de da tage imod den og kigge på om det ER noget af dit eget der er skyld i det..
Avatar billede Noone Nybegynder
11. oktober 2002 - 18:05 #7
Tja, klistermærket på min computer vare noget mere indbydende "Ubrudt mærkat garrentere originalt hardware" Altså hvis den ikke er brudt er der kun det i maskinen der var da jeg fik den.. Men da jeg ikke kan nøjes med sølle 40GB harddisk så holdt den label ikke ret lang tid efter jeg havde sikret mig at computeren fungerede som den skulle ;)
Avatar billede maped Nybegynder
12. oktober 2002 - 07:59 #8
hmm.. ikke rigtig nogle svar med bevis, så jeg lukker dettte spm.