Avatar billede sxkp Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vis uddrag af artikel

Hej

Jeg søger en funktion som kan gå ind og vise et fastsat antal ord med udgangspunkt i en celle i en database.

Den skal eks. vis 15 ord fra hver artikel der efter vil man kunne trykke på "læs mere".

Håber der er nogle der kan hjælpe.

/sxkp
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:38 #1
<%
Function DisplayNumWords(strData, numWords)
    ShortBody = ""
    SplitBody = Split (strData," ", (numWords)+1)
    For i = 0 to (UBound(SplitBody)-1)
        ShortBody = ShortBody & SplitBody(i) & " "
    Next
    DisplayNumWords = ShortBody
End Function
%>

og

<%=DisplayNumWords((rsNyhed.Fields.Item("DitDBfelt").Value),15)%>
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:39 #2
Kunne du ikke finde index på det ex. 15. mellemrum og så herefter lave en substring ud fra det ?
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2002 - 10:40 #3
normalt arbejder man ud fra antal tegn da nogle ord er korte og andre meget lange - og koden dertil er;

<%
  Response.Write "uddrag: " & left(rs("fintabel"),60) & "...<br />læs mere"
%>
Avatar billede sxkp Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:52 #4
Tak keysone hvade ikke regnet med en så simpel løsning. Havde jeg brugt mere tid havde jeg nok fundet den løsning selv, men igen tak. Du sparede mig for en del arbejde.
/sxkp
Avatar billede sxkp Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:52 #5
Spørgsmålet er lukket.