Avatar billede r.mad Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

overburning

Hej jeg har lige fået en lextor 482448a model meddd nero burner 5.5 og havddde forventet at jeg kunne finde ud af at brænde skiver på op til 800 MB, men nej, nero vil sgi ikke accepterere video over 725 MB (underligt nok vil den have meed dem at gøre)og deet lader som om at den laver filerne mindre end de op rindelig var (725-696 MB, men jeg skal bruge en 800 MB skive for at den gider brænde den), hvilket i sig selv er underligt.
Men mit spørgsmål går på hvordan jeg får min nye brændder til at brænde skiver op til 800 MB.
Avatar billede avlund Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:54 #1
Æhm, hvad med at bruge et andet brænderprogram, som f.eks. WinCDR?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:59 #2
du har selvfølgelig sat overburn til i NERO ik?

Du skal i Nero klikke på fil -> Preferencer. Klik på Ekspert Funktioner og aktiver Overburn. Lad nu en ny kompilation. På fanebladet Multisession skal du vælge Ingen multisession. På fanebladet Burn skal du vælge Disc-at-once og så kan du overburne.

og når du skal vælge DATA CD så husk
No multisession, ISO Level 2, Mode 2/XA

og når du brænder vælger du Disc-At-Ones
Avatar billede summer Mester
10. oktober 2002 - 23:17 #3
Har du den sidst nye Nero version 5.5.9.14
http://www.nero.com/en/index.html#download
Avatar billede r.mad Nybegynder
13. oktober 2002 - 11:42 #4
Undskyld at jeg først reagere nu, men det har lige været weekend.
Men nu er jeg tilbage og jeg har prøvet de ting som rkhdk har anbefalet.
Nej, jeg havde ikke sat den til at overburne i funktioner, det er nu gjort, samt sat den til disc-at-once, det virker bare ikke, den bliver ved med at sige, at mediet ikke er stort nok ????? det er altså 90min/800MB skiver jeg sætter i. Desuden viser den i proceslinien for neden, gul efter 700 MB og rød efter 750 MB, det har jeg også fået rykket på, så den ikke viser rød mere.
Jeg har også prøvet at sætte den til no multisession, ISO Level 2, Mode 2/XA og disc at once, uden at det hjælper.
Så hvad kan så være problemet ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:08 #5
har du opdateret Nero? som summer foreslår?
søg evt lidt er på eksperten.dk da det har været oppe før *mener jeg*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:10 #6
jeg havde samme probz med min liteon 32*12*40
http://www.eksperten.dk/spm/192571
Avatar billede r.mad Nybegynder
13. oktober 2002 - 16:53 #7
af en eller anden grund er det område til at dele point ud væk, men hvis i ved hvordan det laves op, er der 60 P til summer og rkhdk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. oktober 2002 - 21:00 #8
du skal lige have et svar fra mig og summer
Avatar billede r.mad Nybegynder
14. oktober 2002 - 09:24 #9
der kommmer ikke noget svar fra summer, så jeg tildeler hermed dig, rkhdk Pointene.
Tak for hjælpen, også selvom jeg ikke rigtig fandt en løsning.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. oktober 2002 - 16:40 #10
Takker For Pointz!
hvis problemet IKKE er løst, så skal du heller ikke lukke spm'et (når du lukker betyder det at problemet er løst)