Avatar billede h2k Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man købe ny bios chip ?

Hej
Mit bundkort er stået af. dvs. bios chippen en ødelagt.
Kan man købe en ny chip ??

Kortet er EPOX K7 KXA

Hilsen fra Henrik
Avatar billede loly Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:37 #1
Ja, det kan du godt gå ned til nærmeste computerforhandler og sig til ham hvilken bundkort du har så skal han nok gøre resten !!

//Bartz
Avatar billede jefa Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:39 #2
Alting kan købes, men da jeg forsøgte for et par år siden meldte alle jeg henvenhdte mig til PAS.
Er chippen fysisk ødelagt?
Hvis ikke kan du funde en tilsvarende og lave det berømte Hotswap
http://www.tweakmax.com/html/hotswap/hotswap-1.cfm
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:41 #3
jeg har en gang foretaget et hotswap og det gik fint, men kun fordi jeg havde et bundkort fuldstændigt mage til.

Henvend dig evt. til den forhandler der har EPOX og se om ikke de kan levere en ny bios.
Avatar billede here Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:41 #4
Såfremt din BIOS chip kan fjernes fra boardet uden at skulle bruge loddekolbe osv. så ja, du kan se hvilken type chippen er og derefter give f.eks. www.farnell.dk et kald, det er også muligt at en elektronikhandel i nærheden af dig kan skaffe dig chippen. De kan være ret dyre, så du skal nok forhøre dig om pris og samligne den med et nyt motherboard før end du bestemmer dig.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:42 #5
ja, eller find en med et bundkort magen til dit, tag hans chip ud, sæt det i en læser. kopier hans kode, og læg den over i din...
Avatar billede h2k Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:22 #6
Hej alle og tak for svarene

Chippen er ikke fysisk ødelagt, men der er overhovedet ikke liv i computeren (undtagen blæseren til cpu'en), hvordan skal man så hotswappe den ??
Avatar billede here Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:25 #7
Det kræver at du køber en sådan hotswap enhed :-)