Avatar billede chrha22 Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SELECT * FROM [mail] WHERE DISTINCT [email]

Jeg skal bruge en SQL streng som udelukker dubletter fundet i feltet [email] ... kan det lade sig gøre??

Noget al'a:
SELECT * FROM [mail] WHERE DISTINCT [email]
Avatar billede medions Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:47 #1
SELECT DISTINCT [email],* FROM [mail] WHERE [email] = "rune@medions.dk"

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:48 #2
Rettelse:
SELECT DISTINCT [email],* FROM [mail] WHERE [email] = 'rune@medions.dk'

Men skal der ikke være 2 snabelaer bag?
SELECT @@DISTINCT [email],* FROM [mail] WHERE [email] = 'rune@medions.dk'

//>Rune
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:04 #3
SELECT DISTINCT * FROM [mail] WHERE [email] = 'direktoer@medions.dk'
- Fjerner RÆKKER, som er ens.
Det giver ikke nogen mening af have distinct på både et enkelt felt og på alle felter rækker samtidig.

Du skal bruge:
SELECT DISTINCT [email] FROM [mail] WHERE [email] = 'direktoer@medions.dk'
Avatar billede chrha22 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:11 #4
Når jeg bruger "SELECT DISTINCT [email] FROM [mail]" får jeg følgende fejl fra MSSQL db'en...

ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

medions forslag lister også dubletter ?

Det jeg skal bruge er at hente info fra to felter i databasen, men den skal KUN 'select'e en emailadresse én gang... var det nogenlunde til at forstå ?
Avatar billede chrha22 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:22 #5
Har selv fundet ud af det, medions hjalp mig fint  på vej, - så pointene må være fortjent ;)

Tak for hjælpen til jeg begge!
Avatar billede medions Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:34 #6
Anytime ;o)
Thx 4 Poinz

//>Rune