Avatar billede gliczynski Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:00 Der er 9 kommentarer

Objekt i Netscape

Hej eksperter..

Jeg har følgende:
<A href="#" id="NSmyPos" onmouseover="setP( this );">her</A>

Når jeg trigger eventen, sendes der et objekt til funktionen setP( obj ).... det er også fint nok..

Men hvis jeg nu skal bruge objektet uden triggeren - hvad er så "stien" dertil..

i IE er det f.eks. : document.all.IEmyPos...

Men hvordan tilgår jeg obejktet direkte, så jeg kan arbejde videre med det..???

MG
Avatar billede hbhansen Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:01 #1
Hvad mener du med objekt ? <a href=".....">
Hvis det er en formular gør du følgende:
document.formnavn.feltnavn.value; // giver værdien af feltet !
Avatar billede gliczynski Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:08 #2
øøhmm.. måske er det forklaret forkert...

Det er ikke en formular. Det er et <A>-tag med en ID i...

Når jeg laver min mouseover, sendes THIS ned til funcktion..

funktionen kan nu arbejde med "obj" som er et objekt...

Objekt skal jeg kunne fange på <A> tagget uden nogen events på den...

Hvordan fanger jeg det objekt direkte...

som jeg skrev før... document.all.IEmyPos er obejktet i IE...

Hvordan er det for NS 4.5+ til 6.0
Avatar billede karmapolice Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:09 #3
Det er vist noget med document.layers.NSmyPos...
Avatar billede hbhansen Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:11 #4
Ok, så forstår jeg det bedre. Jeg ved ikke om det hjælper dig men Netscape har lavet en god hjælp omkring JavaScript :
http://developer.netscape.com/docs/manuals/javascript.html
Avatar billede gliczynski Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:12 #5
Det har jeg haft prøvet.. i alle mulig varianter.. men "Undefined" er resutlatet...

Så jeg er total blank....

HJJJÆÆÆLLPPP... Haster en del..
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2002 - 15:21 #6
I NS4:

document.NSmyPos

I NS6+ (og IE5+):

document.getElementById("NSmyPos")
Avatar billede gliczynski Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:27 #7
Når jeg bruger

document.NSmyPos => får jeg "undefined"... ved alert( document.NSmyPos )....

har netscape 4.79 på  min maskine...

?????
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:02 #8
i netscape 4 kan du ikke sætte en name='ident' i et link. hvis du gør bliver det til et anker.

men du kan lede i dokumentets links array og finde det link der fører et givet sted hen:

function findLinkObjekt ( url ) {
    var lks = document.links;  // for ikke at skulle skrive det hele tiden
    for (var i=0; i<lks.length; i++ ) {
        if ( lks[i].href.indexOf( url ) >= 0 ) return lks[i]; // fundet
    }
    return null;          // fandt ikke noget link med den url
}; //end findLinkObjekt ( string ) -> Link object || null

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2002 - 16:03 #9
Meget underligt.
Hvad gør funktionen setP?