Avatar billede llcoolj Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man beregning af felter.

Hej eksperter,

jeg vil gerne have et felt i en tabel(på et view), som er en beregning af en række felter... Hvordan gør jeg dette?

Har set noget lign.(tror jeg nok) hvor der i et view blev skrevet følgende:
pck_util.fun_totalpris( alle de felter der skal indgå i beregningen)
TotalPris
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:41 #1
du kan lave et view sådan

create or replace view testview as
select felt_a, felt_b, felt_a + felt_b as mysum from tabelnavn

//akj
Avatar billede llcoolj Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:05 #2
Henter den så felt_a og felt_b fra tabelnavn og summerer det til en ny "mysum" kolonne i viewet?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:07 #3
Ja

//akj

data i tabel

2  3
1  3
7  -2

data i view

2  3  5
1  3  4
7  -2 5
Avatar billede llcoolj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:48 #4
Jeg har løst det.... næsten som din måde, så hvis du ligger et svar så er pointene dine.

Takker

//llcoolj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:49 #5
Selvtak

//akj