Avatar billede le_mac Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RH 8.0: Simpelt spørgsmål fra en nybegynder!

Jeg har installeret RH 8.0. Driveren til mit netkort - SureCom EP-320X-S - er, så vidt jeg kan se, ikke kompileret i standardkernen. Det er lykkedes mig at installere kerne-kildekoden og har her fundet filen fealnx.c - jeg kan se, at jeg jeg nu skal køre kommandoen:

gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -O6 -c fealnx.c

hvorved filen fealnx.o skulle fremkomme. Men: jeg får mange (MANGE!) fejlmeddelelser, når jeg forsøger dette... Hvis det havde virket, ville jeg fortsætte med
at tilføje

alias eth0 fealnx

i /etc/modules.conf og at skrive

/sbin/modprobe -v eth0

hvorved fealnx.o skulle loades. Men, altså: så langt når jeg jo slet ikke! Please, hjælp!!!
Avatar billede le_mac Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:24 #1
Jeg har skrevet en mail til Surecom i Taiwan - naturligvis mener de, at det er trivielt, hvorfor det næsten er et paradoks, at de har gidet at skrive tilbage... Men jeg giver ikke op, endnu...
Avatar billede le_mac Nybegynder
12. oktober 2002 - 14:23 #2
OK, det var åbenbart et for trivielt spørgsmål...! Jeg kan dog oplyse, at mens det ikke virkede under Red Hat 8.0, går alt glat under Mandrake 9.0. Ergo: farvel til Win XP!
Avatar billede hummm Nybegynder
12. oktober 2002 - 16:30 #3
lige et godt råd fra mig :-)...jeg har lige prøvet i 2 stive dage at instalere linux fra mandrake og har nu droppet det hele. det virker simpelt hen ikke...INTET virker.jeg har hentet næsten 4 gigbyte og smidt hele lortet ud, for der er ikke andet end bøvl med det...så er du advaret ;-)
Avatar billede le_mac Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:28 #4
Hej hummm, jeg må sige, at Mandrake fungerer uovertruffent på min maskine! I flere dage prøvede jeg at få Red Hat 8.0 til at virke med mit netkort (alt andet virkede i øvrigt helt fint), men jeg måtte give op. Mandrake 9.0 er derimod blevet installeret helt problemfrit og kører perfekt. Jeg takker for dine dit indlæg - og dine advarende ord - og håber, at din maskine snart kommer til at snurre, måske ikke med Mandrake men så med en anden distribution.
Avatar billede hummm Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:59 #5
det gør den allerede..med xp-home og der går nok et par år får jeg gidder spilde tid på opensourse software..det er simpelthen for ubrugervenligt og besværligt til at almindelige gidder bruge tid på det..xp kan jeg instalere på under 1 time og så har den fundet ALT hvad jeg har i maskinen. længe leve bill gates :-))