Avatar billede poul_erik Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sti til .htpasswd i Apache på Win/98

Jeg har installeret Apache på en WIN/98 maskine ved hjælp af PHPTriad for Windows v2.11.

Apachen er placeret C:/apache og det DIR der kaldes udefra ligger i c:/apache/htdocs. Endvidere har jeg opsat Mysql og phpMyAdmin (er placeret c:/apache/htdocs/phpmyadmin).

Nu vil jeg jo sikkerhedsbeskytte det DIR og derfor opsætte en .htaccess fil og .htpasswd, men jeg kan simpelthen ikke finde den rigtige sti. Til indkodning af passord har jeg brugt funktionen under /bin.

Jeg er naturligvis godt klar over at selve .htpasswd filen skal placeres anderledes, når jeg har fundet ud af det med stien ;-)

For at finde stien har jeg forsøgt mig med - placeret i phpmyadmin:
<?
echo "<html>$DOCUMENT_ROOT</html>";
?>

Den returnerer apache/htdocs.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig videre - for nu har jeg aset med problemet det meste af dagen.
Avatar billede htm Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:59 #1
Din .htacces lægger du i c:/apache/htdocs/phpmyadmin
og dennes indhold skal være:

AuthName "-- Det Store BlondineArkiv --"
AuthType Basic
AuthUserFile c:/apache/htdocs/phpmyadmin/htpasswd
require valid-user

din password fil kalder du htpasswd og lægger den i c:/apache/htdocs/phpmyadmin
Avatar billede htm Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:00 #2
Måske skal du lige vende / om til en \
Avatar billede poul_erik Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:51 #3
Uden . foran .htaccess opstartes filen ikke og der er ikke passordsbeskyttelse
Avatar billede poul_erik Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:03 #4
Men du har ret htm, der skulle ikke et . foran htpasswd.

Takker
Avatar billede htm Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:05 #5
Takker for point!