Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:08 Der er 23 kommentarer

Scrollbars..

Hey igen
Jeg har lavet en chat, som mange nok ved.. hehe
Men problemet er at jeg vil deaktivere at den ikke kan scrolle til siden... hvis i forstaar... det ser nemlig meget grimt ud hvis en person skriver en text som er laengere end vinduet... Saa er der nogle som kan hjaelpe mig?
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:11 #1
Du skal vel bare have en fast bredde på tabellen som indlæggene bliver skrevet i... så skulle der ikke komme en scollbar til siden
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:20 #2
Jooo, hvordan? :)
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:27 #3
Jamen den er lavet i frames... Det er jo ikke en tagwall eller et forum!
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:06 #4
hmm, kan man ikke sætte en parameter på frames ligesom, men kan på fx et div tag.. så der ikke kommer scollbars på..
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:08 #5
Ved du hvordan? :) Jeg gør nemlig ikke :P
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:09 #6
prøver lige at undersøge det... men hvordan har du opbygget din html kode ?... du skriver vel Chatten ud inde i nogle tabeller et eller andet sted.. disse tabeller ligger vel bare i nogle frames ?
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:11 #7
i et div tag hedder det style = overflow: auto;
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:11 #8
vender lige tilbage efter aftensmaden... :)
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:26 #9
Ok :)
Chatten bruger slet ikke tabels... Den udskriver bare på en side :)
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:45 #10
Hvid du bare uden om det hele satte en Tabel med width = 100% så skulle det gerne fixe det....
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:05 #11
Jamen har prøvet.. så kokser den bare!
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:29 #12
Læs evt: http://www.w3.org/TR/REC-html40/present/frames.html#h-16.2.2

Der er blandt andet:

scrolling = auto|yes|no [CI]
This attribute specifies scroll information for the frame window. Possible values
auto: This value tells the user agent to provide scrolling devices for the frame window when necessary. This is the default value.
yes: This value tells the user agent to always provide scrolling devices for the frame window.
no: This value tells the user agent not to provide scrolling devices for the frame window.
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:33 #13
har du prøvet at sætte den på auto scrolling ?
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:35 #14
Jeg kan sagtens finde ud af at tage scrollbar'sne af og på.. :)
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:36 #15
ja, men jeg tænkte om auto scrolling, den måske gjorde så den ikke scrollede horisontalt.. men det gør den sikkert ikke
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:38 #16
Prøv at smide dit spørgsmål over i (D)HTML kategorien - det lyder mere som et CSS/HTML problem end noget som helst med PHP!
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:39 #17
jeg fatter bare ikke at den kokser med tabeller.. meget underligt..
altså
<table width="100%">
<tr>
<td>

AL DEN KODE DU HAR

</td>
</tr>
</table>

bare rolig, jeg regner godt med at du kender tabeller :).. bare nemmere at forklare når det står skrevet.. Altså har du prøvet at putte en tabel uden omkring alt.. ikke bare der hvor chatten bliver skrevet ud..
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:08 #18
Den kokser vel kun i det tilfælde, at en bruger skriver et meget langt ord som eksempelvis:

asdjfjsiod9nuatnt4vbna3nuo43nuo43nuoyw349uæen5yy3u858ston8ouuoeu8no5ldlsrleuid5r85nu8rurrhubhu6rbb8brbr6nbr6br6bhubhu8br6b86brn6bbb8bn6b8hu8bn8b6rununhbn8nn8bn6bnh68nhbnninyhni8lnbh88bhdb

-som vist også kikser her på Eksperten.
Avatar billede tipsen Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:09 #19
-der var engang - det gør det ikke mere - så kan problemet altså løses!
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:13 #20
JEg kan ikke få det til at funge :/
Avatar billede loss Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:15 #21
hmmmm det stinker.... jeg ved sq ikke lige hvad det kan være desværre...
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:20 #22
Øvbøv :/ Men ellers tak for hjælpen! :)
Avatar billede kimg Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:03 #23
kan du ikke bare bruge wordwrap()

$text = "A very long woooooooooooord.";
$newtext = wordwrap( $text, 8, "\n", 1);

Kim

echo "$newtext\n";

Du læse om det her
http://www.php.net/manual/en/function.wordwrap.php