Avatar billede hohn Nybegynder
09. oktober 2002 - 15:35 Der er 8 kommentarer

close - og - open window

Hej Eksperter

Jeg vil gerne åbne en side som åbner en ny side med definerede features - hvorefter den lukker sig selv.

Open1 -> Open2 -> Close1
Avatar billede ras2000 Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:27 #1
Du åbner vinduet med a = window.open("sti", "detnyevindue", "features, ex height=400,width=200, stausbar, menubar, osv")
i det dokument du åbner, altså det der har stien "sti", har du i body-tagget:
<body onload="windw.opener.close()">
Avatar billede ras2000 Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:27 #2
svar
Avatar billede hohn Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:44 #3
Hvis jeg laver dette kommer der en javascript popup frem med teksten -- "Do you want to close this window" - hvordan slipper jeg for denne?
Avatar billede ras2000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:25 #4
Det kan du (vistnok) gøre ved at lægge koden i det første vindue. Altså i vindue 1 skal bodytagget se således ud:
<body onload="window.open("sti", "detnyevindue", "features, ex height=400,width=200, stausbar, menubar, osv");self.close>
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2002 - 16:16 #5
Du kan ikke lukke et vindue, du ikke selv har åbnet med JavaScript, uden at den popup dukker op.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:20 #6
Som jeg forstår det, åbnes der først et vindue, så et andet, og det første der åbnes skal så lukkes igen. Så det må vel være åbnet?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2002 - 17:00 #7
Advarslen "do you want to close this window" tyder på, at han prøver at lukke et vindue, han ikke selv har åbnet.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:02 #8
Det har du selvfølgelig ret i.