Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:38 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Søger bank m. god netbank u. gebyre til firma

Jeg søger en ny bank til mit lille firma.

Jeg bruger selv BG Bank til alt mit private. Det skyldes at det er dem jeg har taget lånet til huset, så dem skifter man ikke liige fra. Deruodver har jeg en pluskonto med check, visa osv... og det er egenlig ok!...

Men jeg vil gerne have en anden bank til firmaet. Både fordi at så kan min bankrådgiver ikke se hvad jeg tjener i firmaet, og samtidig kan min reviser få adgang til Homebanking hjemme hos ham.

Jeg flyttede til Dronninglund p. 1/5 og valgte der at placere mit "store" firmaformue hos Dronninglund Sparekasse. De virkede ok. Men her den anden dag da jeg skrev til dem om det vra muligt at få oprettet en Dankort eller VISA (til nettet), så sagde de blank, NEJ, fordi jeg ikke havde nok bevægelser.. grrr... så nu flytter jeg!

Har I nogle gode idéer/erfaringer ?

Jeg vil muligvis gerne have VISAkort til firmaet hvis det ikke er for dyrt.. Men det vigtigste er nok at jeg kan overføre penge fra Firmakontoen til min privat konto uden gebyr, samt kan betale fakturas osv..
Avatar billede papercut Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:42 #1
jeg bruger selv Nykredit bank
de giver dig et gratis visa/dk kort, og der er INGEN gebyrer for at bruge netbank ud over de sædvanlige 40-60 øre pr. indbetalingskort
dvs. ingen gebyrer ved interne overførsler.
deriudover har de en fantastisk god telefon service som også har åbent om aftenen.
men jeg ved godt nok ikke om de tager gebyrer ved firmaer, men hvorfor skulle de da det ?
Avatar billede papercut Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:44 #2
lige en sidste ting: de har lige lavet en aftale med Jydske Bank (som vist også findes "over there") om at man frit og vederlagsfrit kan benytte deres filialer til at indsætte og hæve penge fra din konto.
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:49 #3
OK.. jeg ved at JyskeBank tager 1kr pr. overførsel til en fremmed konto.. :-( men jeg vil da lige se på Nykredit ...
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:50 #4
Forøvrigt, om jeg registere kontoen som privat eller firma er jo ligemeget for mig... :-)
Avatar billede jannhansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:51 #5
Hej, jeg bruger NextBank som er en del af Lån & Spar. De har kanon gode rentesatser og gratis VISA/Dankort. Se på www.nextbank.dk
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:00 #6
papercut
http://www.nykredit.dk/templates/show_page.jsp?id=8297492572413
De tager 1kr for at overføre til en fremmed konto :-/
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:01 #7
Hvad skulle fordelen være ved at din bankrådgiver ikke har ordentlige informationer at rådgive udfra?

Jeg bruger basibank og er godt tilfreds med rentesatser og serviceniveau.

mvh JakobA
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:04 #8
jannhansen: :-(
Overførsler - til andet pengeinstitut    1,00 kr.
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:10 #9
Jeg vil bare gerne have en stort skel mellem min privat og virksomheds økonomi. Og derfor har min bank ikke behov for at vide noget om min virksomhes øknomi..
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:13 #10
Forøvrigt, så er der også en anden ting..

Jeg bruger meget netbank.. !.. Jeg har 4 konti derinde.. privat, købekonti, boliglån og lån..

Hvis jeg så skulle have en konti mere til mit firma, så vil den jo bare komme derind, og det er ok. MEN, så kan min reviser sikkrt ikke få oprettet en adgang som kunde indeholder den konto ?
Avatar billede klud Praktikant
09. oktober 2002 - 15:32 #11
Spar Nord har vist det du søger, bruger dem selv.
Og forstår godt at du vil ha det meget adskildt.
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:40 #12
klud.. Tak :-)

Det ser ok, jeg har skrvet til dem og venter på svar.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:14 #13
Spar Nord Direkte! Det er top professionelt. Ikke så meget pjat. Bruger dem selv om jeg er "køvenhavner".
Avatar billede freeman Nybegynder
17. november 2002 - 11:09 #14
Tak..
Avatar billede klud Praktikant
17. november 2002 - 12:13 #15
Hva endte det med
Avatar billede freeman Nybegynder
17. november 2002 - 12:18 #16
At jeg skrev til SparNord, men jeg fik aldrig svar tilbage. Så pt. har jeg ikke lavet nogle ændriger... :-)