Avatar billede hein Nybegynder
26. september 2000 - 15:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

mysqlimport

Hej
Jeg vil benytte mysqlimport til at impoterer en kommasepereret fil i min database tabellen ser således ud

#
#Tabel structure for tabel \'postnr\'
#
CREATE TABLE postnr(
  postnummer int(4) NOT NULL,
  city varchar(30) NOT NULL,
  gade varchar(50),
  firma varchar(50),
  provins enum(\'SAND\',\'FALSK\'),
  postnrID int(4)unsigned  DEFAULT \'0\' NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  PRIMARY KEY (postnrID)
);

filen Postnr.txt ser således ud:

\"9999\",\"Skagen1\",\"\",\"\",\"SAND\",\"\"

Og følgende sætning indtastes i en DOS-promt

mysqlimport -fields-enclosed-by=\" -fields-terminated-by=, ap_db Postnr.txt

Men det eneste jeg får ud af det er en liste med options i mysqlimport, hvorfor virker det ikke?
Hilsen Maria
N.B Hvis der en anden metode end mysqlimport til at impoterer kommasepererede filer er jeg også interesseret i dem/den.
Avatar billede stenbryggen Nybegynder
26. september 2000 - 16:57 #1
mysqlimport --fields-terminated-by=, ap_db Postnr.txt
Avatar billede medusa Nybegynder
29. september 2000 - 11:15 #2
Stenbryggen har fat i lidt af det rigtige, men i din postnr.txt skal du også afslutte din linie med komma.
Avatar billede hein Nybegynder
29. september 2000 - 11:19 #3
Tak for hjælpen :-)