Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:50 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan man...

Hey alle eksperter :)
jeg er igang med et lille chatprojekt..
Jeg ville hører om nogle af jer kunne fortælle hvordan jeg kunne få min chat til at opdatere "realtime".. Altså, at den opdatere hver gang der bliver trykket enter.. og brugeren vil sende en besked

Tak på forhånd :)

Jeg hæver med glæde pointsne hvis i kan hjælpe :D
Avatar billede hbhansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:51 #1
Du kan gøre følgende :
echo "<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" content=\"0;URL=$stiTilsiden\">";
Avatar billede hbhansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:52 #2
Hvor 0 betyder at den skal opdatere med det samme, det kan sættes til hvaddu vil, f.eks. 5 hvilket vil sige opdatere efter 5 sek.
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:53 #3
0.. jamen så klikker den vel helt vildt?
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:55 #4
DEn skal også være flickerfree eller hva det hedder :D
Avatar billede hbhansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:56 #5
Nej den opdatere siden en gang.. altså kun et klik :-)
Avatar billede hbhansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:56 #6
Ellers skal du bruge noget med header og location men det kender jeg ikke lige !
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:57 #7
2sek.. prøver lige
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:01 #8
Den fucker jo max.. så opdatere den hver 0 sek.. som resultere i at den siger "klik klik" hele tiden.. er der ikke andre løsninger?
Avatar billede hbhansen Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:01 #9
Jamen du laver vel en if eller sådanne noget sådan at den kun opdatere når der trykkes Enter ik?
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:05 #10
Nej, det er det som jeg vil ha hjælp til..hehe
Avatar billede fangel Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:25 #11
hvis det laves i frames, så er det med META bedste løsning... hvis den kune skal opdatere et helt frameset ved klik på enter, så er det JavaScript du skal have fat i...

fx denne javascrip...

<html>
<head>
<script language="JavaScrip1.2">
funcion klik(){
if(key.idDown(key.ENTER)){
  window.top.reload();
}
</script>
</head>
<body onClick="klik();">
her...
</body>
</html>

jeg er meget ringe til JS, og key.isDown er taget fra FLASH, den hedder nok noget andet i JS...

hvis det derimod ikke er i frames, så burde den reloade når du submitter en besked via en form...

Morten
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:30 #12
Den er i frames... Meeen, kan du hjælpe mig evt. over icq eller msn?
Avatar billede fangel Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:32 #13
jeg skal selv til at løbe... og jeg ahr 2 betalte programmerings jobs som ligger i baghovedet... men send en mail, så kan det være jeg tager mig sammen, jeg burde lære noget JavaScript... ;)

du kan fange mig på mail: mfa@desi-dev.dk her kan du så spørge om min MSN og ICQ... dem gidder jeg ikke til at skrive...

Morten
Avatar billede budda Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:36 #14
Det kan laves på følgende måde:
1. Du har et frameset hvor der eks er 2 frames : skriv og vis
skriv er framen du skriver i og vis er det frame du får vist chat teksten.

2. Gør så den form der sender beskeden gå ril vis framen

Det filen i vis framen så skal gøre er den skal tilføje den besked og vise alle der er skrevet eller de sidste 20
Avatar billede fangel Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:43 #15
budda => det var da egentligt et godt foreslag... eller sæt en

onSubmit="frame.vis.reload();" på submit knappen i skriv framet...

Morten
Avatar billede budda Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:50 #16
tja..
Avatar billede budda Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:52 #17
alt efter hvordan det skal laves..
Det giver samme effect :)
Men din er bedst
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:53 #18
Mikkel vi har jo snakket over icq om det med points.. så du får 50 :) Det sagde du var ok :)
Og mange tak for hjælpen :)
Avatar billede budda Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:54 #19
jeg har sagde jeg var ligeglad.. :)
Avatar billede budda Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:54 #20
og dea_pg skulle nok have de points...
Avatar billede zethcom Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:56 #21
Jamen han havde kun skrevet en kommentar, så det kunne jeg ikke.. Men jeg vil da med glæde oprette en ny, så han også kan få lidt? :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:08 #22
som budda er jeg også lige glad med point... af 2 grunde...

"Man skal hjælpe fordi man kan..."

man kan ikke bruge point til noget...

Morten
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:21 #23
:D :D :D