Avatar billede jens Nybegynder
26. september 2000 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASPupload og FILE i en form - det virker ikke helt

Hej

Jeg har en webform hvor der pr. automatik bliver indsat stien til et billede. Dette billede skal oploades med AspUpload 2.0.

Problemet er bare at aspupload ikke vil modtage denne, på forhånd indsatte billedefil, når jeg submitter det. Hvis jeg vælger billede i formen, som man normalt gør, så er der ingen problemer.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt her - evt. med noget andet aspupload ( ikke komponenter )

<form method=\"POST\" enctype=\"multipart/form-data\" action=\"bla.asp\">
<input type=\"file\" name=\"Input\" value=\"c:/gif.gif\">

osv.

Hilsen
Jens
Avatar billede jens Nybegynder
26. september 2000 - 13:02 #1
Eksemplet som jeg har sat ind, er det som ikke virker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2000 - 13:20 #2
Du kan af sikkerhedsmæssige årsager ikke sætte et filnavn ind. Så ville du jo kunne hente
en vilkårlig fil på brugerens maskine uden brugerens medvirken. Det må (og kan) man ikke.
Avatar billede jens Nybegynder
26. september 2000 - 14:32 #3
Det har du da fuldstændig ret i !! ellers kunne man jo få fat i mange ting på folks maskiner :-(

Så må der jo laves noget autoFTP istedet - tak for svaret

- Jens
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2000 - 14:38 #4
Hvis det er en bruger, der ved hvad der foregår, kan du skrive filnavnet
som en tekst, som han blot skal kopiere og sætte ind i feltet. Det er da
i det mindste lidt nemmere.
Avatar billede jens Nybegynder
26. september 2000 - 14:45 #5
ja, men det er noget der skla bruges hos folk der ved minus om Ctrl + C - derfor tænkte jeg på at gøre det på den måde som - af logiske årsager - ikke kan lade sig gøre. Men tak for rådet alligevel :-)

- Jens
Avatar billede silveruno Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:49 #6
Hejsa
Prøv at downloade det her fra netcoders, det kan være du kan bruge noget af det.

http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?mode=dl&source_id=746

Hilsen Leo