Avatar billede mite Nybegynder
26. september 2000 - 12:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tjek om fil eksistere

I vores db har vi oplysninger om en masse sager. Til nogen af sagerne ligger der samtidig et worddokument som ligger på c: i mappen \'Sager\'.
Er der nogen der ved hvordan jeg tjekker om et worddokument findes på c:\'Sager\'??
Hvis dokument findes skal der være et link til dokument og hvis dokument ikke findes skal der skrives at dokumentet ikke findes.
Avatar billede dudal Nybegynder
26. september 2000 - 12:31 #1
Set objFileSys = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

If objFileSys.FileExists(\'c:\\sager\\fil.doc\') Then
Response.Write \"Fil.doc eksisterer\"
End If

Set objFileSys = Nothing

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede mite Nybegynder
26. september 2000 - 13:24 #2
Jeg har lidt probs. Kan det have noget at gøre med at det ligger på vores intranetserver.
Kommer hele tiden med: Filen eksistere ikke... min kode er:

<%
doku=replace(rs(\"cpr\"), \"-\", \"\") & \"_\" & rs(\"aar\")
Set objFileSys = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

If objFileSys.FileExists(\"n:ankenævnssager\\\" & doku & \".doc\") Then
response.write \"Filen eksistere\"
else
response.write \"Filen eksistere ikke\"
End If

Set objFileSys = Nothing
%>

mite
Avatar billede dudal Nybegynder
26. september 2000 - 13:27 #3
Du skal vistnok være logget ind på serveren for at det kan lade sig gøre. Har du mulighed for det?

<%
\' 1 = Basic, 2 = NTLM
CONST AuthType = 2
strUser = Trim(Request.ServerVariables(\"AUTH_USER\"))
If strUser = \"\" Then
  Response.Status = \"401 Not Authorized\"
  If AuthType = 1 Then
    Response.AddHeader \"WWW-Authenticate\", \"Basic Realm=\"\"Ditsite\"\"\"
  Else
    Response.AddHeader \"WWW-Authenticate\", \"NTLM\"
  End If
  Response.End
End If
%>
Avatar billede mite Nybegynder
26. september 2000 - 13:31 #4
Jeg tjekker. Det kan godt være det lige tager et stykke tid. Bliv ikke forbavset hvis det først bliver i morgen.

mite
Avatar billede nktarget Nybegynder
26. september 2000 - 13:52 #5
Den fil du tester på skal jo også ligge på intranetserveren, eller også skal du på intranetserveren have tilsluttet et netværksdrev.
Avatar billede mite Nybegynder
02. oktober 2000 - 08:37 #6
I øjeblikket har vi kun mulighed for at teste om filer eksistere hvis filerne ligger på intranetserveren.
Jeg kan desværre ikke teste programkoden.
Men, men, men point bliver delt ud alligevel 50% til hver, jeg har jo point nok.
Fortsat go´ dag.
mite