Avatar billede perplet Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Godt tilbud på Dell?

Er dette et godt tilbud på en Dell Dimension 4500? Prisen er 10.059 kr.

Standard komponenter
====================
  Intel® 845 - E chipsæt 400MHz/533MHz FSB USB 2.0
  3.5" 1.44MB Floppydrev
  MiniTower
  1 AGP, 4 USB 2.0, 4PCI

Processor
=========
  Intel Pentium 4 processor 2400 MHz med 512Kb Cache, 533MHz FSB

Power opgradering
=================
  Jeg bestiller 512MB RAM og 80 GB harddisk og sparer 800,- inkl. moms (+ DKK 1,170 kr)

RAM
===
  512MB DDRRAM (1x256MB)

Harddisk
========
  80GB IDE Harddisk (7200RPM)

Skærm
=====
  Dell 17" M782 (+ DKK 150 kr)

Grafikkort
==========
  64MB nVidia GeForce4 MX TV-Out

CD-ROM
======
  DVD 16x, (Kan ikke kombineres med CD-ROM)

CD-RW
=====
  Indgår ikke

Lydkort
=======
  SoundBlaster Live (Value)

Højttalere
==========
  Harman Kardon 206 højttalere Midnight Grey

Digital Overførsel
==================
  Indgår ikke

Tastatur og mus
===============
  Logitech PS/2 - 2 Button Mouse (Midnight Grey)

Netværkskort
============
  Indgår ikke

Modem
=====
  Indgår ikke

Backupløsning
=============
  Indgår ikke

Software
========
  MS Works 6.0

Operativsystem
==============
  MS Windows XP Home
Avatar billede Chewie Novice
08. oktober 2002 - 09:57 #1
GeForce4 MX ..... du skal ikke vælge et MX kort .. prøv om du kan finde et TI kort i stedet for !!
Avatar billede perplet Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:59 #2
Ja, men det koster lige 1.200 kr. mere....

Hvad er der galt med MX?

Hvordan er tilbuddet ellers?
Avatar billede Chewie Novice
08. oktober 2002 - 10:15 #3
her kan du se hvad et GF4MX kort kan i forhold til GF3ti500 http://www17.tomshardware.com/graphic/01q4/011218/geforce-ti-23.html

Jeg kan ikke sige om det er et godt købt ... jeg ville nok personligt selv samle min computer ved hjælp at www.edbpriser.dk
Avatar billede papercut Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:21 #4
umidelbart vil jeg sige at maskinen ser ok ud (lidt misundelig) men som chewie siger er det "kun" en MX model du har valgt.
Ti modellen er meget bedre men også meget dyrere, do mente jeg det ville være mere end 1200 kr. jeg gav kr. 3599 for mit :-( men priserne dykker jo hele tiden.
Til de fleste spil vil du dog ikke opleve den helt store forskel, dog skal du lige sikre dig at det er en model MX440 og ikke en MX420.
ellers ser tilbudet helt fint ud, og jeg kan kun anbefale Dell, min maksine kører som en drøm, det er dog "kun" en 2ghz :-(
PS er du sikker på at du ikke lige skal vælge et netkort til også (så er du forberedt på ADSL og netPARTYES)
Avatar billede perplet Nybegynder
08. oktober 2002 - 13:10 #5
Tjooo, måske skulle jeg overveje et ti4200 så. Men man kan jo bliver ved :-)

Jeg har overvejet at samle selv, men med mine pc-evner tror jeg, at jeg en færdigsamlet vil være bedre for mig. Ved godt der er penge at spare, men hvis man ikke kan samle selv, må man jo betale andre for det.

Ang. netkort: stofa har lånt mig et i forb. med stofanet. Så det beholder jeg bare foreløbig. Ellers tak for idéen.

Tak for rådene.

Jeg venter lige med pointuddeling til jeg ser, om der er andre der har kommentarer :-)