Avatar billede araf Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formular

Jeg opgiver at lære det!

Jeg skal bruge en formular der skal kunne sendes til en mail son denne: info@mitdomæne.dk
Der skal være følgende felter, som jeg gerne vil have mulighed for selv at ændre i, hvis det kan lade sig gøre:

Navn

Adresse

Telefon

Besøgsadresse (hvis den er forskellig fra ovenstående)

Gaver
*her må der gerne være god plads til tekstfeltet****

Dato for besøg

Tidspunkt for besøg

Besøgets varighed

****Her skal være radioknapper så det kun er muligt at vælge ét svar. Der skal være følgende valgmuligheder: 20 min. 45 min. 1 time 1½ time 2 timer*******

Stedbetegnelse
*Også her skal der være radioknapper med tre valgmuligheder - Privat hjem , Institution/forening , Butik****

Kommentarer

Håber nogen kan hjælpe....

På forhånd tak.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2002 - 21:52 #1
du skal nu ikke bare give op, men først skal du lige oplyse hvem der hoster din side, det kan være at de har en standard formmail du kan bruge
Avatar billede araf Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:02 #2
Jeg giver ikke op, men jeg skal have siden færdig hurtig, jeg har ikke tid til at lære det;-)
Jeg hoster side hos:

www.bang-webhosting.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:06 #3
jeg kan se at du har tilgang til PHP, så kan du bruge PHP`s mail() se på http://www.webcafe.dk/artikler/php/mail/
Avatar billede araf Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:08 #4
Er der ikke nogen der har tid til at lave en for mig?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:17 #5
her er en lille stump php der sender alle variabler fra en form
<?PHP
$length = 0;
foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
    if (strlen($key) > $length) $length = strlen($key);
}
$length += 1;

foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
    $value = stripslashes($value);
    $emailtext .= str_pad("$key:", $length) . " $valuen";
}

mail("til email", "Emne", $emailtext, "From: $navn <$email>");
?>
Avatar billede araf Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:19 #6
Der hvad?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:29 #7
alle de ting der skrives i input felter, altså tetks felter er det man i php kalder variabler, f.eks et tekstfelt der indeholder brugerens navn, <input type="text" name="navn"> hvor dette felts name er navn, er i PHP en variabel der hedder $navn

men jeg vil foreslå at du læser om PHP på www.webcafe.dk/artikler/php hvis du vælger at lave det i PHP
Avatar billede araf Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:57 #8
Jeg skal bruge en formualr, har ikke tid...

Bliver nødt til at lukke
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. oktober 2002 - 12:36 #9
jeg har en klar hvis du åbner igen...