Avatar billede simob Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hyletone paa skaerm

Hej eksperter.

Jeg undskylder stavemaaden, men jeg sidder i USA pt.

Min 19" AOC 9Glr skærm 1600x1200 er begyndt at lave en hoej hyletone. Jeg har faaet at vide at det er fordi der mangler en form for smoerrelse paa skaermspolen.

Da jeg har hoert at der er en vis fare involveret i at aabne en skaerm ville jeg hoere om nogen har nogen gode raad eller kender en god forhandler som kan fikse det...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:02 #1
jeg har hørt (ved ik om det virker) men at hårlak skulle virke
Avatar billede simob Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:16 #2
ja, det har jeg ogsaa selv hoert, men jeg har ogsaa laest at billedroeret kan springe hvis man ikke ved hvad man laver... dette kan bla. resultere i at du mister synet...
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. oktober 2002 - 08:40 #3
hehe, ja du kan miste synet hvis du får et glasskår i øjet pga sprængningen! jeg vill anbefale dig at fraslutte skærmen fra PC'en og fra netværksstikket, derefter gå til ham der har solgt dig denne skærm, ellers kan det jo aldrig skade at købe en 21" plasma!!!
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. oktober 2002 - 08:40 #4
[EDIT] El-Nettet, ikke netværksstikket!
Avatar billede robotten Praktikant
08. oktober 2002 - 09:58 #5
Vil anbefale dig, at tage din skærm med ned til en radio/tv mekaniker. Han/hun kan hurtigt åbne din skærm, og sprøjte lak på de rigtige steder (på spolerne). Det tager 5 min, fik det selv gjort med et tv.
Avatar billede angelfire Nybegynder
08. oktober 2002 - 11:16 #6
hvor mange Hz står skærmen til?? Det kan være at det er sat for højt prøv evt. at sætte det lidt ned det skulle have øjeblikkelig effekt efter du har trykket anvend.

Højreklik på skrivebordet ---> Egenskaber ---> Instillinger ---> Avanceret ---> Skærm
Avatar billede simob Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:01 #7
Jeg aflevere den til en teknikker.. Tak for hjælpen :-)