Avatar billede qilanto Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

form send email

Skal lige høre.. jeg vil bruge en form til at sende email med. Så laver jeg den her:

<form method="post" action="mailto:email@adress.dk">

Det virker også fint. Men jeg kan se at den bliver sendt gennem mit mailprogram. Jeg vil gerne have at den bliver sendt no matter om brugeren har en pop3 konto.
Så er det noget med at min host skal have et eller andet script jeg skal bruge right?

Nogen der kan hjælpe mig

thx
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 18:11 #1
Så skal du ik bruge Mailto:

//Krab
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 18:12 #2
Du skal leve en formmail på en af dine andre sider, og når så en bruger trykke på E-Mailen, skal linket henvise til din formmail side!!

//Krab
Avatar billede qilanto Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:13 #3
Det forstår jeg ikke helt. Skal formen sendes videre til en ny side.. som så sender info til min mail. Hvordan er det lige jeg gør?
Avatar billede qilanto Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:14 #4
Altså jeg ved godt hvordan jeg sender form til en anden side. Men hvordan sender jeg infoen videre til min mail adresse uden at brugeren skal bruge sit mail program
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 18:19 #5
Hent denne, Og se om det er noget du ka bruge!!! http://script.toolix.dk/sourcecode.jsp?resourceId=154
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 18:20 #6
Nej denne her er bedere!!! Den er godt nok skrevet i php!!! http://script.toolix.dk/sourcecode.jsp?resourceId=255
Avatar billede qilanto Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:21 #7
php er fint :)
Avatar billede qilanto Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:22 #8
er det her simpelthen bare hvad jeg skal bruge:

    mail($recipient, $subject, $message, $headers);

Og så svar lige igen så du kan få dine point
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 18:26 #9
Jap!! Sådan ville jeg gøre det!!

//Krab
Avatar billede lars_frank Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:00 #10
du skal bruge et sted hvor der findes et såkaldt cgi script eller noget, og så indsætte dette:
Den øverste linje kommer an på hvor der findes et formmail script

<FORM ACTION="http://www.domæne.dk/cgi-all/formmail/FormMail.pl" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="recipient" VALUE="email@adresse.dk">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="emne her">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="redirect" VALUE="http://www.domæne.dk/svar.htm">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="env_report" VALUE="REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">

<INPUT type="text" name="sted" size=30 class='text'>
<INPUT type="text" name="type" size=30 class='text'>
<input type="text" name="email" size="30" class='text'>
<INPUT name=booking type=submit value="Send oplysningerne" class='text'>
Avatar billede krab Praktikant
07. oktober 2002 - 19:27 #11
Takker!!!

//Krab