Avatar billede frugaard Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Håndtering af elementer, uden en form.

Hej Alle.

Er der nogen der kan fortælle mig om det kan lade sig at få f.eks. værdien af et input felt, hvis det ikke er en del af en form?

Jeg tænkte noget i stil med document.elementnavn.value, men det virker som bekendt ikke.

Håber I kan hjælpe?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:24 #1
Det er ikke lovlig html at skrive et input-felt uden at ser står <form og </form omkring.

Den skags ulovlige felter vises ikke i de fleste brovsere, så hvorfor ikke blot sætte en <form kommando omkring dine felter, og så adressere dem korrekt:
    document.formnavn.elementnavn.value

mvh JakobA
Avatar billede frugaard Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:27 #2
Det er fordi jeg bruger noget kode fra en anden, som arbejder uden forms.

Men jeg ville egenligt mest høre om det kunne lade sig gøre...

Tak for svaret
Avatar billede frugaard Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:27 #3
Og sov i øvrigt godt, når du skal til det :o)
Avatar billede zentrix Nybegynder
07. oktober 2002 - 05:03 #4
i nyere browsere (ie4+ (og ns6+ tror jeg)) kan du give input feltet et id, altsaa <input id='noget'> og saa bruge document.getElementById('noget').value

det burde virke uden forms tag i ie, men jeg er ikke sikker paa ns/mozilla