Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Læsning af byte-code

Jeg sidder og er interesseret i til hvilke microinstrukser som compileren oversætter mit java-program til på ISA niveau.

Hvordan kan jeg komme til at læse dette da det jo er oversat til bytecode ?
Når jeg åbner mine class filer i UE32 kan jeg umiddelbart kun se hex-code, men er det ikke muligt at få det vist som instrukser ?

/ DonPedro
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:17 #1
Fandt engang noget om det på:
http://www.lfc.edu/~hummel/
Jeg leder lige efter noget mere præcist på undersiderne.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:26 #2
Eller
http://java.sun.com/docs/books/vmspec/2nd-edition/html/Instructions.doc.html
Det er omkring "The Java Virtual Machine Instruction Set"!
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:28 #3
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:30 #4
læser derudaf.... :-)

/ DP
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:34 #5
Umiddelbart en masse om emnet, og det er jo altdi fedt. Men det jeg egentlig leder efter er egetnlig en måde at komme til at læse bytekoden. Der er vel lavet en editor eller en viewer der læser den binære kode og viser den som instrukser ?

/ DonPedro
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:37 #6
Hmm. Du mener fra den platformsuafhængige Byteode til en specifik maskinkode(assembler source)?
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:40 #7
nej, jeg ønsker bare at komme til at læse instrukserne der tolkes af JVM'en. (ILOAD, IADD, ISTORE, GOTO, osv...)

/ DonPedro
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:42 #8
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:47 #9
magoo2000 >>
DU er DA MAN !!!
Det er var lige det som jeg skulle bruge...
De andre links er dog tilmed kommet med i favorites til én af de mange kolde erfterårsaftener forude... :-)

Mange tak for hjælpen... 30 points behæftet med taknemlighed på vej til dig...

/ Don P.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:51 #10
Jamen så fandt vi da ud af det - jeg modtager dem med ydmyghed!!
Tror os selv jeg vil kaste mig over det - lang tid siden jeg har leget med det!
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
06. oktober 2002 - 23:04 #11
...og ja !
Du havde ret... det var assembler koden jeg var interesseret i... jf.
http://www.ontko.com/mic1/jas.html

/ DonPedro
Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
08. oktober 2002 - 03:03 #12
Hvis du gerne vil se på den bytekode der ligger i en af dine egne class filer, kan du bare køre "javap -c" mod klassen. Den spytter bytekoden ud til dig, som JVM ville have modtaget den.
Se mere på http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/tooldocs/windows/javap.html

-Claus
Avatar billede skovgaard3 Nybegynder
08. oktober 2002 - 03:05 #13
Hvis jeg har fprstået dig rigtig, var det det hele dit spørgsmål gik ud på. Det er jo netop instrukserne du får vist her.
-Claus