Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bootdisk til FreeBSD

Er der ikke en som kan sende de filer som ligger på bootdisken til FreeBSD 4.6.2 til ftp://80.198.79.179 ??

Bare læg dem i en zip
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:20 #1
jeg sidder med FreeBSD 4.5

taget fra install.html

1.3 Floppy Disk Image Instructions
Depending on how you choose to install FreeBSD, you may need to create a set of floppy disks (usually two) to begin the installation process. This section briefly describes how to create these disks, either from a CDROM installation or from the Internet. Note that in the common case of installing FreeBSD from CDROM, on a machine that supports bootable CDROMs, the steps outlined in this section will not be needed and can be skipped.

For a normal CDROM or network installation, all you need to copy onto actual floppies from the floppies/ directory are the kern.flp and mfsroot.flp images (for 1.44MB floppies).

Getting these images over the network is easy. Simply fetch the release/floppies/kern.flp and release/floppies/mfsroot.flp files from ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/releases/ or one of the many mirrors listed at FTP Sites section of the Handbook, or on the http://www.freebsdmirrors.org/ Web pages.

Get two blank, freshly formatted floppies and image copy kern.flp onto one and mfsroot.flp onto the other. These images are not DOS files. You cannot simply copy them to a DOS or UFS floppy as regular files, you need to ``image'' copy them to the floppy with fdimage.exe under DOS (see the tools directory on your CDROM or FreeBSD FTP mirror) or the dd(1) command in UNIX.

For example, to create the kernel floppy image from DOS, you'd do something like this:

    C> fdimage kern.flp a:

Assuming that you'd copied fdimage.exe and kern.flp into a directory somewhere. You would do the same for mfsroot.flp, of course.

If you're creating the boot floppy from a UNIX machine, you may find that:

    # dd if=floppies/kern.flp of=/dev/rfd0

or

    # dd if=floppies/kern.flp of=/dev/floppy

work well, depending on your hardware and operating system environment (different versions of UNIX have different names for the floppy drive).
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:27 #2
så jeg skal altså bruge filen fdimage.exe til at kopiere filerne kern.flp og mfsroot.flp ud på 2 disketter ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:35 #3
ser sådan ud

og fdimage.exe ligger i x:\tools\

x => din FreeBSD CD..
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:51 #4
Hvad skal jeg helt præcis skrive i den der fdimage.exe når jeg har åbnet den i dos ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:56 #5
har du kigget i din install.html fil og evt set hvad der står der? (dette info er taget fra FreeBSD 4.5)

men jeg vil mene at det skal se sådanne ud

fdimage kern.flp a:
fdimage mfsroot.flp a:
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:57 #6
jeg fandt selv ud af det

Jeg gik ind i D:\tools og skrev fdimage D:\floppies/kern.flp A:
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:00 #7
Det virkede vist ikke

den skrev D:\floppies/kern.flp - permission denied
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:05 #8
det skal da hedde

D:\floppies\kern.flp

ikke /
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:08 #9
Hmm... ja det er da vist rigtigt nok
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:11 #10
det virker heller ikke
Avatar billede eagle124 Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:15 #11
og jeg har lige formateret disketterne
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 20:13 #12
Takker For Pointz! ;o)

Fik du lavet dem?