Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 11:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dropdownmenu virker ikke !!

jeg har brug en kode til en dropdownmenu (anbefalet af callesen http://www.eksperten.dk/spm/161113) men jeg kan ikke få den til at virke, siden er simpelthen tom ! kan en rette koden eller give en ny som virker ??

kode:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Menu</title>
<link href="stylesheets/stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<meta name="generator" content="TSW WebCoder">
<!-- Minus AutoDato -->
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
<style type=\"text/css\">
<!-- a.x:link, a.x:visited, a.x:active{color:#ffffff;text-decoration:none} //-->
</style>
</head>
<body marginheight=\"50\" topmargin=\"50\">
<script language=\"JavaScript\">
<!-- Cross Browser NavBar2 (Not NS6)
if (document.layers||document.all){

MenuTitles=new Array()
SubMenuLinks=new Array()
function Rtrn(c){
if (document.layers) c.bgColor=HighLight;
if (document.all) c.style.background=HighLight;
}
function HghLght(c){
if (document.layers) c.bgColor=MenuBgColor;
if (document.all) c.style.background=MenuBgColor;
}
OpenLayer=(document.layers)?\"<br><layer width=100% onMouseOver=\'HghLght(this)\'; onMouseOut=\'Rtrn(this)\'><center>\":\"<span style=\'width:100%\' onMouseOver=\'HghLght(this)\'; onMouseOut=\'Rtrn(this)\'>\";
CloseLayer=(document.layers)?\'</center></layer>\':\'</span>\';

/*Her indstilles udseendet*/

MenuWidth=500;
MenuFont=\'Verdana,Arial\';
MenuFontSize=2; //kun mellem 1 to 7
SubMenuFontSize=1; //kun mellem 1 to 7

MenuFontColor=\'#000000\';
MenuBgColor=\'DDF9DB\';
HighLight=\'AEFCA6\';
Separater=2;

/*Menu antal - slet eller tilføj*/

MenuTitles[0]=\'Forside\';
MenuTitles[1]=\'Klubber\';
MenuTitles[2]=\'Biografer\';
MenuTitles[3]=\'Spil\';
MenuTitles[4]=\'Sport\';

/*Undermenuer. Ændr ikke:  +OpenLayer+\"  eller  \"+CloseLayer
Sådan udfyldes links. Eksempel:
+OpenLayer+\"<a href=\'http://www.google.com\' class=\'x\'>Google</a>\"+CloseLayer
*/

SubMenuLinks[0]=\"\"
+OpenLayer+\"<a href=\'http://www.ungfritid.dk\' class=\'x\'>Ungfritid</a>\"+CloseLayer

SubMenuLinks[1]=\"\"
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/njylland.shtml\' class=\'x\'>Nordjylland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/sjylland.shtml\' class=\'x\'>S&oslash;nderjylland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/fyn.shtml\' class=\'x\'>Fyn og &oslash;erne</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/sjlland.shtml\' class=\'x\'>Sj&aelig;lland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/kbh.shtml\' class=\'x\'>K&oslash;benhavn</a>\"+CloseLayer

SubMenuLinks[2]=\"\"
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/njylland.shtml\' class=\'x\'>Nordjylland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/sjylland.shtml\' class=\'x\'>S&oslash;nderjylland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/fyn.shtml\' class=\'x\'>Fyn og &oslash;erne</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/sjlland.shtml\' class=\'x\'>Sj&aelig;lland</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'klub/kbh.shtml\' class=\'x\'>K&oslash;benhavn</a>\"+CloseLayer

SubMenuLinks[3]=\"\"
+OpenLayer+\"<a href=\'spil/nyeste.shtml\' class=\'x\'>De nyeste</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'spil/bedste.shtml\' class=\'x\'>De bedste</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'spil/klassiske.shtml\' class=\'x\'>De klassiske</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'spil/rolle.shtml\' class=\'x\'>Live Rollespil</a>\"+CloseLayer

SubMenuLinks[4]=\"\"
+OpenLayer+\"<a href=\'sport/fodbold.shtml\' class=\'x\'>Fodbold</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'sport/hndbold.shtml\' class=\'x\'>H&aring;ndbold</a>\"+CloseLayer
+OpenLayer+\"<a href=\'sport/liste.shtml\' class=\'x\'>Komplet liste</a>\"+CloseLayer

/*Dette bør ikke ændres:*/
MenuAmount=MenuTitles.length;
MenWidth=0;
PageWidth=0;
IniPos=0;
Spacer=0;
aIniPos=0;
aSpacer=0;
function Pos(){
MenWidth=(MenuWidth+Separater)*MenuAmount;
PageWidth=(document.layers)?window.innerWidth/2:document.body.clientWidth/2;
IniPos= PageWidth-MenuWidth-Separater-MenWidth/2;
Spacer=MenuWidth+Separater;
aIniPos= PageWidth-MenuWidth-Separater-MenWidth/2;
aSpacer=MenuWidth+Separater;
if (MenWidth > PageWidth*2){
IniPos=-MenuWidth-Separater;
aIniPos=-MenuWidth-Separater;
}
Pos();
if (document.layers){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.write(\"<layer name=\'submenu\"+i+\"\' top=0 left=\"+(aIniPos+=aSpacer)+\" \"
+\" width=\"+MenuWidth+\" bgcolor=\"+HighLight+\" visibility=hide\"
+\" onMouseOver=\'this.visibility=\\\"show\\\"; var cd=this.id.length-1; var ab=this.id.charAt(cd); H(ab)\' \"
+\" onMouseOut=\'this.visibility=\\\"hide\\\"; var ef=this.id.length-1; var gh=this.id.charAt(ef); B(gh)\'>\"
+\"<center><font face=\"+MenuFont+\" size=\"+SubMenuFontSize+\">\"
+\"&nbsp;<br>\"+SubMenuLinks[i]+\"<br></font></center></layer>\");
}
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.write(\"<layer name=\'nsmenu\"+i+\"\' top=0 left=\"+(IniPos+=Spacer)+\" height=0 \"
+\"width=\"+MenuWidth+\" bgcolor=\"+MenuBgColor+\" \"
+\"onMouseOver=\\\"this.bgColor=HighLight; var e=this.id.length-1; var d=this.id.charAt(e); On(d)\\\" \"
+\"onMouseOut=\\\"this.bgColor=MenuBgColor; var e=this.id.length-1; var d=this.id.charAt(e); Off(d)\\\">\"
+\"<center><font face=\"+MenuFont+\" size=\"+MenuFontSize+\" color=\"+MenuFontColor+\">\"
+MenuTitles[i]+\"</font></center></layer>\");
}
function On(x){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.layers[\'submenu\'+x].visibility=\'show\';
}
function Off(x){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.layers[\'submenu\'+x].visibility=\'hide\';
}
function B(y){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.layers[\'nsmenu\'+y].bgColor=MenuBgColor;
}
function H(y){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.layers[\'nsmenu\'+y].bgColor=HighLight;
}
if (document.all){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.write(\"<div id=\'sub\"+i+\"\' style=\'position:absolute;\"
+\"top:100px;\"
+\"left:\"+(aIniPos+=aSpacer)+\";\"
+\"height:0px;\"
+\"width:\"+MenuWidth+\";\"
+\"background:\"+HighLight+\";\"
+\"visibility:hidden\'\"
+\" onMouseOver=\'this.style.visibility=\\\"visible\\\";\"
+\" document.all[\\\"headers\"+i+\"\\\"].style.background=HighLight\';\"
+\" onMouseOut=\'this.style.visibility=\\\"hidden\\\";\"
+\" document.all[\\\"headers\"+i+\"\\\"].style.background=MenuBgColor\'>\"
+\"<center><font face=\"+MenuFont+\" size=\"+SubMenuFontSize+\">\"
+\"&nbsp;<br>&nbsp;<br>\"+SubMenuLinks[i]+\"</font></center></div>\");
}
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
document.write(\"<div id=\'headers\"+i+\"\' style=\'position:absolute;\"
+\"top:100px;\"
+\"left:\"+(IniPos+=Spacer)+\";\"
+\"height:0px;\"
+\"width:\"+MenuWidth+\";\"
+\"background:\"+MenuBgColor+\";\"
+\"cursor:default;\"
+\"padding:0px\'\"
+\" onMouseOver=\'document.all[\\\"sub\"+i+\"\\\"].style.visibility=\\\"visible\\\";\"
+\" this.style.background=HighLight\'\"
+\" onMouseOut=\'document.all[\\\"sub\"+i+\"\\\"].style.visibility=\\\"hidden\\\";\"
+\" this.style.background=MenuBgColor\'>\"
+\"<center><font face=\"+MenuFont+\" size=\"+MenuFontSize+\" color=\"+MenuFontColor+\">\"
+MenuTitles[i]+\"</font></center></div>\");
}
function Scroll(){
for (i=0; i < MenuAmount; i++){
if (document.layers){
document.layers[\'nsmenu\'+i].top=window.pageYOffset;
document.layers[\'submenu\'+i].top=window.pageYOffset;
}
/*Her indstilles afstand fra top og undermenuerne afstand hvis den skal være i top sæt 100 til 0*/
if (document.all){
document.all[\'headers\'+i].style.top=0+document.body.scrollTop;
document.all[\'sub\'+i].style.top=-13+document.body.scrollTop;
}
setTimeout(\'Scroll()\',150)
}
Scroll();
window.onresize=new Function(\"window.location.reload()\");
}
//-->
</script>

</BODY>

</html>
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:31 #1
du kan jo bruge den der er på eksperten..
Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 11:31 #2
copyright ??
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:32 #3
http://212.242.62.175/aascripter20.exe

det er et lille program med en række Javascript-lir, herunder også forskellige dropdown menuer..
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:34 #4
der er ikke copyright på, du skal blot huske at have

//HV Menu- by Ger Versluis (http://www.burmees.nl/)
//Submitted to Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script and more

stående i koden..så må du godt bruge den..
Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 11:46 #5
monstermand>> det er nu et ok prog du anbefalede men, der er ikke nogen dropdown menu i den !!
Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 11:46 #6
ok så akl der helt IKKE være eksterne filer i den !!
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:48 #7
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:48 #8
den var med i programmet og den kræver ingen eksterne filer - og der er felre af den slags..
Avatar billede monstermand Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:51 #9
min fejl  -  der er eksterne filer..
Avatar billede t_kris Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:37 #10
Jeg har et script fra apple du kan bruge.
og det har denne Copyright

// Copyright © 2000 by Apple Computer, Inc., All Rights Reserved.
//
// You may incorporate this Apple sample code into your own code
// without restriction. This Apple sample code has been provided "AS IS"
// and the responsibility for its operation is yours. You may redistribute
// this code, but you are not permitted to redistribute it as
// "Apple sample code" after having made changes.
//
// ************************
// layer utility routines *
// ************************

Men du skal selv lave din menu
Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 13:16 #11
t kriss>> hvor er sciptet ?? har det eksterne filer ??
Avatar billede t_kris Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:17 #12
Her er det

<HTML><HEAD>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
// Copyright © 2000 by Apple Computer, Inc., All Rights Reserved.
//
// You may incorporate this Apple sample code into your own code
// without restriction. This Apple sample code has been provided "AS IS"
// and the responsibility for its operation is yours. You may redistribute
// this code, but you are not permitted to redistribute it as
// "Apple sample code" after having made changes.
//
// ************************
// layer utility routines *
// ************************

function getStyleObject(objectId) {
    // cross-browser function to get an object's style object given its id
    if(document.getElementById && document.getElementById(objectId)) {
    // W3C DOM
    return document.getElementById(objectId).style;
    } else if (document.all && document.all(objectId)) {
    // MSIE 4 DOM
    return document.all(objectId).style;
    } else if (document.layers && document.layers[objectId]) {
    // NN 4 DOM.. note: this won't find nested layers
    return document.layers[objectId];
    } else {
    return false;
    }
} // getStyleObject

function changeObjectVisibility(objectId, newVisibility) {
    // get a reference to the cross-browser style object and make sure the object exists
    var styleObject = getStyleObject(objectId);
    if(styleObject) {
    styleObject.visibility = newVisibility;
    return true;
    } else {
    // we couldn't find the object, so we can't change its visibility
    return false;
    }
} // changeObjectVisibility

function moveObject(objectId, newXCoordinate, newYCoordinate) {
    // get a reference to the cross-browser style object and make sure the object exists
    var styleObject = getStyleObject(objectId);
    if(styleObject) {
    styleObject.left = newXCoordinate;
    styleObject.top = newYCoordinate;
    return true;
    } else {
    // we couldn't find the object, so we can't very well move it
    return false;
    }
} // moveObject

<!--

// ********************************
// application-specific functions *
// ********************************

function showMenu(menuNumber, eventObj) {
    //    alert(eventObj);
    hideAllMenus();
    var menuId = 'menu' + menuNumber;
    if(changeObjectVisibility(menuId, 'visible')) {
    var menuTitle = getStyleObject('menuTitle' + menuNumber);
    menuTitle.backgroundColor = '#ff9900';
    eventObj.cancelBubble = true;
    return true;
    } else {
    return false;
    }

var numMenus = 2;

function hideAllMenus() {
    for(counter = 1; counter <= numMenus; counter++) {
    changeObjectVisibility('menu' + counter, 'hidden');
    var menuTitle = getStyleObject('menuTitle' + counter);
    menuTitle.backgroundColor = '#000000';
    }

document.onclick = hideAllMenus;

// -->
</SCRIPT>

<STYLE>
.menu { POSITION: absolute; VISIBILITY: hidden; BACKGROUND-COLOR: #999999; LAYER-BACKGROUND-COLOR: #999999; BORDER-LEFT: 1px solid black; BORDER-TOP: 1px solid black; BORDER-BOTTOM: 3px solid black; BORDER-RIGHT: 3px solid black; PADDING: 3px; z-index: 10; width: 100 }

.menuTitle { width: 35; BORDER-LEFT: 1px solid black; BORDER-TOP: 1px solid black; BORDER-BOTTOM: 1px solid black; BORDER-RIGHT: 1px solid black; PADDING: 3px; BACKGROUND-COLOR: #000000 }

.menuBarLink { text-decoration: none; font-style: bold; color: #ffffff; font-family: helvetica,arial; outline: none }

.menuLink { text-decoration: none; font-style: bold; color: #000000; outline: none }
a:hover.menuLink { text-decoration: none; font-style: bold; color: #ffffff }

#menuTitle1 { position: absolute; left: 10; top: 10; font-size: 14px }
#menuTitle2 { position: absolute; left: 50; top: 10; font-size: 14px }

#menu1 { position: absolute; left: 13; top: 29; font-size: 14px }
#menu2 { position: absolute; left: 53; top: 29; font-size: 14px }

#contentDiv { position: absolute; left: 10; top: 40; font-size: 14px }

</STYLE>

<BODY bgcolor="white">

<div id=menu1 class=menu onclick=event.cancelBubble = true;"><a href="#" class=menuLink>Home page</a><br>
<a href="#" class=menuLink>Fun</a><br>
<a href="#" class=menuLink>Serious</a></div>

<div id=menu2 class=menu onclick="event.cancelBubble = true;"><a href="#" class=menuLink>FAQ</a><br>
<a href="#" class=menuLink>Contact</a><br>
<a href="#" class=menuLink>About...</a></div>

<div id=menuTitle1 class=menuTitle><a href="http://www.giantant.com/" onmouseover="return !showMenu('1', event);" class=menuBarLink>Go</a></div>
<div id=menuTitle2 class=menuTitle><a href="http://www.giantant.com/" onmouseover="return !showMenu('2', event);" class=menuBarLink>Help</a></div>

<div id=contentDiv>

Select an option from the menu above.

</div>
</BODY></HTML>
Avatar billede tingholm Mester
06. oktober 2002 - 15:52 #13