Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:04 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Pludselig genstart uden videre.

Jeg har et problem med min computer. Den er forholdsvis ny, fra starten af sommerferien. Der sidder et geforce 4 ti4600 i og en athlon xp 2000+ og 768 mb ddr ram PQI. Den genstarter nogengange uden at jeg beder den om det. Den lukker ikke ned i windows men den går bare i sort skærm og starter op, ligesom hvis du trykkede på reset knappen. Jeg har på fornemmelsen at det er varmen da jeg har prøvet at installere et temperatur-målings program og fundet ud af at den genstarter på præcis 65 grader. Er 65 grader for meget? jeg har ikke pillet ved noget... alt er standard og jeg har ikke sat en "Genstart ved en hvis temperatur" på i min BIOS. hvis du/i kan løse mit problem ville jeg blive ekstra glad :)
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:05 #1
gogo folks, svar :)
Avatar billede oskar Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:09 #2
Start den er sikert overclocket.ed at clocke hastigheden ned, n
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 00:14 #3
Lyder lidt som et problem med ram - bare et gæt
Avatar billede simonj Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:16 #4
w00t hvad har du røget, oskar?
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:18 #5
65 grader lyder helt fint(XP kan klare 75-80 grader, før der bliver bøvl)

Er det noget den er begyndt med, eller har den altid gjort det?
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:19 #6
BTW... Hvad sker der med exp´s ur?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:23 #7
Den har altid gjort det, en dude siger han smed win2k på den og så virkede det, han havde det samme problem
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:40 #8
helix > Min 2000+ (Palomino) er max. 45 grader ved idle og 48-49 grader ved full load. Det er med en Volcano 7+ ved Low Speed (3000 RPM, 23 dB)

Det skyldes helt sikkert varmen. Hiv kabinetsiden af, for den er på kan jeg høre.
Det kunne også være dit grafikkort. En så voldsom model som et 4600 kan være kølet for lidt.

Mvh
Kunze
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:11 #9
min kabinet side er taget af.
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:11 #10
Hvordan får du den så lavt ned i temp? en masse køling?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:15 #11
Hmm, kan ram få computeren til at stige i temp? har lige fjernet den ene ram klods og det giver bonus =p
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:17 #12
Kunze... det har jeg lidt svært ved at tro på.

Havde en 1900+ med selv samme køler... Ved MAX speed var CPUén på ca 60 grader.
næsten det samme med medium fart. Og ved Low Speed røg den op på 65-68

Sært at der kan være så stor forskel!??!

Bare lige en kommenatr
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:18 #13
bliver CPU´en koldere fordi du hiver en RAMblok ud???
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:23 #14
helix > Det ligger den på, med kabinet siden af og en rumtemperatur på 25-30 grader.
Ram'ne får ikke varmen til at stige, udover at de selvfølgelig afgiver noget varme. Har dog ingen betydning.

radiohead > Well. Jeg er også selv lidt overrasket. Men det er en voldsomt effektiv køler pga. den gode kobberblok. Det lykkedes mig at køre med min Volcano slukket i hele 7 minutter før CPUen nåede 65°C og blev lukket ned. Jeg brugte ICQ og lign. Det var selvfølgelig langt fra Full Load.

Mvh
Kunze
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:50 #15
hehe... jeg har lige prøvet at hive min ene ramklods ud.... det lader til at det virker nu... kan det have noget med en ram-fejl at gøre? Det med temperaturen var sikkert bare tilfældigt.. det er i krævende situationer den restarter og når den er i krævende situationer stiger temperaturen jo også tit ;)
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:51 #16
Mange tak for hjælpen alle sammen. jeg er træt og må iseng :)
Avatar billede clon.xx Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:03 #17
har du pillet ved strømforsyningen?
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 10:01 #18
Det kan også være at der står en shut down temp i bios til 65.
Hvis der gør det gør den det samme som du siger der.
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:29 #19
f*** ! den gør det igen. hold da kæft hvor irriterende. Det er varmen tror jeg.. Kan noget af mit hardware have en indstilling der gør at den restarter på en bestemt temperatur?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:31 #20
Kan det være en indstilling i XP som ikke er mulig at ændre?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:33 #21
clon.xx : nej jeg har ikke pillet ved min strømforsyning overhovedet... det er en 340 WATTs men det burde være nok eller hvad? jeg har jo som sagt noget stort udstyr i min madkasse,.
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:35 #22
kan jeg godt få ekstra køling til mit gfx kort? eller skal jeg bare smide en køler ind ved siden af den...!?!?
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:59 #23
HAT du tjekket at den shutdown temp ikke ligger på 65?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:14 #24
Det har jeg tjekket i min BIOS , den er DISABLED !!!!!!!!!
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:14 #25
Kan det være en indstilling der er på mit hardware som jeg ikke kan ændre på????
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 15:20 #26
Har du et andet grafikkort du kan teste med så du kan se om det er dit gf4 der bliver for varmt?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:48 #27
ja, har et andet magen til... ^^ skal jeg prøve med det?
Avatar billede helix Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:48 #28
eller.. har også et andet gammelt... geforce gts ting
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:50 #29
helix > Drop !?? og !!???!!!.. Prøv istedet at udtrykke dig, med ord. Så vil folk hellere hjælpe. :)

Køb en ThermalTake køler til dit grafikkort. www.edbpriser.dk

Mvh
Kunze
Avatar billede pro Nybegynder
21. oktober 2002 - 02:10 #30
Jeg havde det nøjagtige problem som du har!
Det viste sig så at det var en defekt cpu - jeg prøvede med min gamle Athlon 1200 MHz, og så virkede det fint!

Så prøv med en anden cpu, hvis du har mulighed for det.

//pro
Avatar billede pro Nybegynder
21. oktober 2002 - 02:12 #31
det har forresten absolut ingenting med varmen at gøre!

En AMD Athlon XXXX+ cpu, kører (efter hvad AMD selv siger) stabilt op til 82 grader, og kan hlde op til 92 grader før den brænder helt af!
Avatar billede pro Nybegynder
23. oktober 2002 - 21:35 #32
takker for point!
jeg går ud fra at det var cpu'en den var gal med??