Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tilføje en DWORD i registreringsdatabase

Hvordan kan jeg i et script tilføje en reg_DWORD værdi i regdatabasen?

Den skal placeres i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

DWORD navnet er NoChangeStartMenu og den skal have værdi 1

Skal jeg bruge noget reg update ........... for at tilføje værdien.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:45 #1
Prøv nedenstående VBS kode:

Option Explicit

dim WshShell

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Call WshShell.RegWrite( _
  "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoChangeStartMenu",_
  1,"REG_DWORD")

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede medions Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:49 #2
const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002
strComputer = "."
Set StdOut = WScript.StdOut

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &_
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDLLs"

strValueName = "C:\\Program Files\\Sysmantec\\SYMEVNT1.DLL"
dwValue = 1
oReg.SetDWORDValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,strValueName,dwValue

Vil mene du kan bruge denne!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:53 #3
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:07 #4
OK jeg skal have skåret det ud i pap!!! Til jespernaur: Kan jeg bare sætte det ind i en batchfil og så kører det bare?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
07. oktober 2002 - 16:25 #5
Den kode jeg har angivet, skal du indsætte i en .vbs (Visual Basic Script) fil. Så kan den startes fx ved dobbeltklik.
Avatar billede absa1 Nybegynder
16. december 2002 - 20:43 #6
const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002
strComputer = "."
Set StdOut = WScript.StdOut

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\" &_
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer"
strValueName = "NoChangeStartMenu"
dwValue = 1
oReg.SetDWORDValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,strValueName,dwValue

Åben notepad.. Indsæt ovenstående og gem det som under navnet "TEST.VBS" som alle filer.. ok ?
Avatar billede medions Nybegynder
08. januar 2003 - 10:46 #7
Vær venlig at afslutte spm'et hvis du har fået svar!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
24. marts 2003 - 11:47 #8
Thx 4 Poinz

//>Rune