Avatar billede signe2183 Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes I ?

Hej

Jeg sidder og roder med lidt hjemmesidedesign. Jeg er ved at lave en side for nogle hørjakke.  Billederne har jeg fået fra en fotograf, så designet skulle helst leve op til kvaliteten af billederne :o)

Designet ligger indtil videre kun som et billede på www.quiltersdream.dk/forslag.dk

Jeg ville meget gerne høre jeres mening !! og om I mener det overhovedt kan lade sig gøre at lave i HTML

Signe
Avatar billede signe2183 Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:12 #1
Det ligger selvfølgelig på www.quiltersdream.dk/forslag.htm
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:13 #2
ser fedt ud..
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:14 #3
du kunne jo overveje flash...
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:15 #4
hørjakker  hvem henvender de sig til  ?  unge, gamle  folk med masser af penge  eller ?
Avatar billede dynablast Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:18 #5
rigtigt flot og stilet.
Flash ville være perfekt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:21 #6
signe kom nu  mangler den lille detalje  man kan jo ikke vurdere hvis man ikke kender modtageren    det kribler i fingerne :)
Avatar billede simona Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:22 #7
Jeg kan desværre ikke sige så meget om hvordan det bedst muligt kan lade sig gøre. Men jeg kan sige at det ser rigtig godt ud! :0)
Flash plejer dog at være rigtig "let" og lækkert!
Avatar billede simona Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:24 #8
Hvis du ønsker "flueknepperi" så vil jeg da gerne være med på den også! Men sådan overordnet ser "ideen" rigtig god ud!
Avatar billede signe2183 Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:25 #9
Modtageren er omkring 30-50 år, og har penge, da jakkerne ikke er helt billige. Mere ved jeg endnu ikke...
Avatar billede signe2183 Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:26 #10
flueknepperi ?????
Avatar billede simona Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:28 #11
Mindre detaljer!
Avatar billede michael-k Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:38 #12
hmmm havde håbet på unge  så havde jeg noget du skulle se :)
men okay du får en vurdering.
Jeg regner med at billedet er det billede du snakkede om i havde en fotograf til ?    hvis det er  følg med længere nede.

Syntes selve opbygningen af designet er underlig.
Det er meget kantet, med store og forvirende kasser og streger. Det jeg ligger mærke til først når jeg kommer ind er den store hvide kasse med farver. Nok ikke meningen ??
Syntes også teksten er for stor. Gør det hele lidt mindre og det vil komme til at stå mere prof og stilet ud.
Farverne  ja kan kun sige jeg er vilde med dem  de er rolige afvekslene. Men der er for mange af dem på en gang.    Det kan du gøre noget ved mere om det til slut :)

Det med billederne fotografen har lavet. Hvis der er flere billeder  ville jeg helt klar bruge dem, som bookmark  eller hvad man skal kalde det  hmmm dumt ord    lad os kalde det forskellige billeder på hver side.

Min hjælp til dig    vil da lige fórtælle hvordan jeg ville havde lavet det.  sådan hurtigt det er ikke gennemtænkt  men tror nu iden er fed.

Syntes du skal gå væk fra alt det gejl med kasser og alt muligt.
Lav en stor kasse  på  måske  200x300 px    lav en menu i venstre side  og find deres logo og smid på i toppen.
Lav så det med de billeder  det vil sige ved hver side  nyt billedet.  hvis du har billeder til det. Ligesom et tema. Måske med noget tekst i bunden af billedet.    Kunne forstille mig man kunne sætte billederne i venstre side.  måske enda en intregeret i menuen.    du kunne gøre det samme med farverne.

Jeg vil godt prøve at lave et forsøg, men ved ikke om det kan blive i aften    men så imorgen da  :)

Det med flash  drop det mange i den alder ved ikke hvad flash er ;)
Avatar billede signe2183 Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:47 #13
> Michael, det var da et svar man kunne bruge til noget :0)

Ideen med at gøre teksten og kasserne lidt mindre er god. Jeg synes dit design forslag er lidt for 'traditionelt', jeg ville gerne lave noget der var lidt anderledes uden at være for anderledes, men hvis du har lyst og tid til at lave et forslag vil jeg da meget gerne se det.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:07 #14
det vi er her for :)

Syntes ikke det gør noget at lave det trationel i denne sammenhæng.
Da det er folk fra 30-50 med penge. kommer selv til at tænke på  enkelt, stilet, måske lidt konservativt.  Brugervenligt uden for meget gejl´. Men aligevel også lidt udfordrende, som man feks. kan gøre igennem billederne, hvis fotografen var med på det.

Men vil kigge på det og vende tilbage i morgen
Avatar billede werd Nybegynder
06. oktober 2002 - 17:52 #15
man kan sagtens lave det i html! - og med den målgruppe skal man IKKE give sig ud i flash! Umiddelbart synes jeg de kasser er fede nok! - De skal måske have en mouseover-effekt og så kører det jo bare!!

Hvis du har problemer med at få det til at lade sig gøre siger du bare til!
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:17 #16
Jeg har lavet det første udtast, men mangler lige en mail så jeg kan sende det til dig.

Hvis du gider at sende det billede af manden du har på siden, ville det være fint. Kan ikke bruge det der er på din side da du har lavet den der kasse på det :)  michael@teamdesigner.dk
Avatar billede signe2183 Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:25 #17
Tak for "ideen" Michael, men jeg tror nu, at jeg holder fast i mine firkanter, jeg synes det fungerer meget godt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. oktober 2002 - 22:31 #18
Flash er efter min mening fuldstændigt udnødvendigt i de fleste tilfælde (også her).

Jeg er dog klart tilhænger af flash elementer på en side for at "spice" lidt op, men ikke udelukkende.

Ofte kan tilsvarende laves i javascript.