Avatar billede hansjensen Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan det lade sig gøre at installere XP direkte fra harddisk??

Som sp. antyder vil jeg høre om det kan lade sig gøre..

Copiere hele indholdet af Xp-cdrom på en fat32 disk i en mappe (win) og så installere det derfra.. fra Dos..Jeg har tænkt mig at boote op med en alm. win98 bootdisk.. (god ide ??)
Selvfølgelig taget i betragtning at jeg ønsker at holde filformatet intakt og installere det i fat32, så mine "installationsfiler i Win-mappen" ikke bliver slettet.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
05. oktober 2002 - 20:54 #1
Jamen er der virkelig ikke nogle der har prøvet dette ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:37 #2
Her er en guide, men jeg er ikke sikker på at den kan bruges, da winnt såvidt jeg ved ikke kan bruges til at opgradere en tidligere installation.
http://www.bootstrike.com/Home/winxpindos.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:37 #3
selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:47 #4
retaxes > Ok, Har aldrig selv prøvet, så det må jeg tage dit ord for. :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:02 #5
et lille udpluk af det du skal bruge, læg især mærke til det sidste.
sakset fra tonnybrandts link

Installing Windows XP

Last chance to delete any unnecessary files! (don't bother about this step if you skipped Step 2 and 3)
If you've not done Step 2.8 where it involves loading SmartDrive, load it by:
C: (Changes to your C Drive, replace substitute C with the drive where it contains the SmartDrive utility if your drive is different)
CD\ (Changes to your root folder, append the folder name if you copied it into some other folder, an example would be CD\UTILITIES, which means you stored Smartdrive in the Utilities folder)
CHECK: The prompt should now look like this: C:\>
SMARTDRV (Loads SmartDrive to memory installing Windows XP. On successfully loading, it will just display a blank line. You can type SMARTDRV again and it should show you the status.)
Assuming you're installing from the CD-ROM, enter the following commands in BLUE, after each line, hit Enter.
E: (Changes to your CD-ROM Drive, substitute E for the drive if it is something else)
CD\I386 (Changes to your Windows XP Setup folder)
CHECK: The prompt should now look like this: E:\I386>
WINNT (Starts the DOS Installation program.)
At this point, Windows XP Setup may complain if you don't have SmartDrive loaded. The CD files will be copied to your hard disk and your computer restarted to the main setup program. Follow instructions and you're on your way to getting the Windows eXPerience. Happy installing!
After the XP installation is completed, play around with the new environment. You have to reinstall the programs back and move the backed up files back. Try to get updated versions of the program from the developer's site.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:09 #6
okey prøver  .. det er ikke fra en w98 installation, men derimod en clean disk (dog med en ekstra "data" partition, som indeholder indholdet af xp-cdrommen
Avatar billede hansjensen Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:00 #7
Faktisk behøver det slet ikke at være så "besværligt" retaxes :-)

Jeg nøjes faktisk med at køre smartdrv fra disketten og så bagefter lokalisere min winnt.exe i I386 mappen på den anden partition.

Skulle så bare sige Ja til at filerne til installationen lå der også  og det kører bare derudad.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:01 #8
retaxes

Kan du lægge et svar, så jeg kan dele pointene mellem jer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2002 - 10:06 #9
nej, det behøver ikke at være så besværligt, men jeg tog blot det lille afsnit fordi det kom nærmest metoden man kan bruge.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:37 #10
takker til jer begge.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:12 #11
takker for pointene ;o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:27 #12
Takker for point. :-)