Avatar billede jimo.dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash !!

jeg har et problem med flash. først vil jeg sige at jeg er nybegynder, så hvis i kan hjælpe mig med problemet skal i gøre det med "babysprog" :-)

problemet er at jeg har lavet en simpel tegning, som skal ændre udseende til en tekst ! eller fra tekst til tegning. Håber i kan hjælpe...

med venlig hilsen
jimmy
Avatar billede bongobride Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:55 #1
Hvis du er nybegynder, og ikke skal lave total avancerede effekter osv. så kan jeg klart anbefale Swish 2, som er et program der laver flash animationer, men det er dog meget lettere en det rigtige flash...
www.swishzone.com
Avatar billede n!nja Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:06 #2
Here goes...
1. Lav et keyframe (tryk F6) og skriv din tekst.
2. Marker din tekst og vælg "modify" -> "brake apart" et par gange så bogstaverne er markeret.
3. Opret et "Blank keyframe" ved at højreklikke et sted på din tidslinie og vælg "Insert blank keyframe"
4. Her laver du din tegning.
5. Vælg igen din første keyframe og vælg så "Motion"  i menuen "Tween" i dit proberty panel.

Håber det gav lidt mening :-)

Mvh - N!NJA
Avatar billede n!nja Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:11 #3
For at gøre animationen lidt pænere og mere flydende kan man indsætte "Shape hints" (Modify -> Transform ->Add shape hint).Dette er en metode hvor du kan angive nogle punkter startframen og slutframen, som skal følge hinanden... men det er lidt tricky og kræver en del øvelse.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
05. oktober 2002 - 19:05 #4
n!nja>> Din forklaring er glimrende. Det skal dog være en shape tweening, og ikke en motion tweening i dette tilfælde. Denne laver du ved at markere frames'ne mellem(og inklusive) de to keyframes, og rulle til shape tweening under effect..
Avatar billede n!nja Nybegynder
05. oktober 2002 - 19:15 #5
Legende>> Ja, du har ret :-) det var lige en tanketorsk... sad ellers men Flash åben ved siden af for ikke at glemme noget at processen :-)
Avatar billede jimo.dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:12 #6
tusinde tak allesammen !!! perfekt besvaring