Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 02:21 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

musik program???

heyza bruger på eksperten.dk

jeg har downloadet et gratis winamp program som hedder winamp3.

det virker helt fint... jeg kan søge i programmet f.eks. under shakira og så kommer de sange jeg har med hende... men hvis jeg søger under kim larsen så kommer der kun en sang frem. jeg ved at jeg har over 20 sange med ham men de ville ikke komme frem når jeg søger under kim larsen... jeg kan få dem (den) frem hvis jeg søger på navnet på sangen... men jeg ville jo gerne havde at jeg fik alle sange med den person frem når jeg søger under navnet...

nogen der har en løsning... eller måske kendre et beder musik program til at kunne afspille mine sange???

det eneste er at man SKAL kunne søge i musik programmet og så kommer alle sangene frem som man har med den artist...

på forhånd tak... :-)

med venlig hilsen kim
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 03:28 #1
Det lyder som om dine Kim Larsen sange ikke har noget ID3tag.
Prøv manuelt at ligge en af de sange ind i playlisten, højreklik på sangen fra playlisten og gå til view fileinfo.
Hvis der her intet står om Kim Larsen men at det derimod gør det i den ene sang som den rent faktisk kan finde tja... Så har du problemet:-)
Jeg vil tro at de fleste programmer til mp3 bruger ID3tag og derfor hjælper det nok ikke meget at finde et andet musikprogram. Derfor vil jeg anbefale dig at gå en anden vej og downloade et ID3tag program (editor) og kan da anbefale dig Eags on:
http://eagson.da.ru

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 03:54 #2
hmmn.. smiler... jeg kan ikke så godt eng... hvad gør det program (id3tag)??? kan du give et direkte link til at downloade...!!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 03:56 #3
det er slet ikke det samme (eller noget der ligner) når jeg åbner den ene sang den kan finde under kim larsen som den den fionder når jeg skriver navnet på sangen...
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 04:17 #4
OK. Så er det ID3tagét der er problemet. Et ID3tag er en form for header (overskirft) der bliver lagt ind i hver enkelt mp3-fil. I dette tag (fra grafittigverden tror jeg det betyder fingeraftryk eller noget i den retning) kan man ligge informationer ind omkring kunstner, album mm.
Så det er egentlig ikke noget program du skal downloade, du kan i winamp faktisk bare taste de informationer ind som mangler (Under file info) og klikke på save.
Det program jeg linker til gør det MEGET nemmere at ligge disse ID3 tags ind i filerne hvis man har mange filer som skal omdøbes eller skrives i. Et deeplink til at download programmet:
http://usuarios.lycos.es/eagson/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=2

Håber du kan bruge det til noget:-)

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:39 #5
jeg kan ikke få programmet til at starte
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 04:41 #6
Hvad hedder den fil du har fået downloadet?

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:44 #7
setup_eagson
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 04:49 #8
Det lyder mystisk. Starter den ikke en installation af programmet når du dobbeltklikker på det?
Hvis den ikke gør noget så prøv lige at slette programmet og hent det igen fra min egen server:
http://213.237.76.19/jmj/files/setup_eagson.exe

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:51 #9
jov men når den så er færdi og man trykke den aller sidste gang hvor den så åbner programmet kan den ikke åbne det...
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 04:53 #10
Prøv at genstarte din maskine.

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:55 #11
jeg for denne meddelse :

Run-time error ´339´:

Component ´MSCOMCTL.OCX´ or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 04:56 #12
Tror det er noget med win.... Søger lige info....

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:57 #13
har genstartet den 2 gange
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:58 #14
jeg har winxp i den.
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 05:02 #15
Da prog. er lavet i Visual Basic så tror jeg det er der problemet opstår. Desvære har jeg ikke en brik forstand på visual basic og kan kun anbefale dig at prøve at downloade det igen, installere det igen (helst med default indstilningerne) og derefter prøve igen!
Skriver programmet under install noget om hvad der skal install. eller andre options?

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:04 #16
ja og den spørger også hvor den skal gemme det henne
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 05:04 #17
Hvilke options giver den ud over hvor du skal gemme?

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:08 #18
smiler... der står hvad den skal installer... men den installer ikke program files kun 4 andre tingsom der ikke fulder noget (0,0MB)
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 05:13 #19
Kan se du lige har hentet en fil fra min server. Gør den det samme?
Hvis det er tilfældet kan vi tilføje endnu et program til listen af programmer der ikke virker i XP men alle andre windows versioner!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 05:14 #20
Og... Så tror jeg sgu vi skal droppe dette program:-)

Så er der måske ikke andet at gøre end at ligge dine tags ind i filerne manuelt via winamp som tidligere beskrevet!

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:16 #21
den gør det samme
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:17 #22
hmmn... tja... der er ikke andet at gøre... så ved jeg da hvad jeg skal bruge resten af natten/morgen på da der sådan ca. er 50 sange der gør det på den sammen måde som med kim larsen :-(
Avatar billede Beach Mester
05. oktober 2002 - 05:26 #23
Brug copy / paste og tag det fra en ende af. Kender desværre ikke andre programmet sådan lige pt. som kan det samme som eagson.

Prøv lige at ændre i 2-3 filer med Mr. Kim Larsen og se om din søgefunktion ikke bliver en del bedere af det inden du går i krig men resten.

BTW så vær glad for at du opdager problemet nu! Jeg er i gang med at omdøbe og navngive præcis 1341 filer og det er sgu et big job:-(

//Beach
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:33 #24
øh jov... det var da noget at skulle omdåbe
Avatar billede rs2000 Nybegynder
05. oktober 2002 - 07:51 #25
http://www.cdngo.com/2/news/news.html her er et program der hedder Cd'n'go det er rigtigt godt til at redigere mp3 filernes ID3tags i.
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 21:34 #26
rs2000 >>> hvordan downloader jeg programmet???
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. oktober 2002 - 23:40 #27
Drop Winamp3, den skoder ekstremt!!!
Hent Winamp 2.81 i stedet og brug "j" eller "F3" for at søge!!! Den er både hurtigere og efter min mening bedre end Winamp3... Desuden søger Winamp 2.81 både på filnavn, bibliotek og ID3-tag, så der er ingen problemer med den!!!

Version:
Lite: http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp281_lite.exe
Standard: http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp281_std.exe
Fuld: http://download.nullsoft.com/winamp/client/winamp281_full.exe
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 06:11 #28
hermandsen >>> det er lige det jeg havde før jeg formatet denne maskine... prøver lige at downloade det
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 06:27 #29
den gør det samme... den gør det samme som winamp3. jeg må bare igang med at om skrive (eller hvad man skal kalde det) men jeg skal tilbage til skanderborg, og kommer ikke på nettet før om to uger igen... så jeg lukker her og dele pointene ud til jer som tak for hjælpen :-)

med venlig hilsen kim
Avatar billede rs2000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:18 #30
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. oktober 2002 - 14:47 #31
heyza igen...

"fejlen" var at ude i mappen der hed filen kun sang nr. og ikke hvem der havde lavet den.... så jeg har nu skrevet det hele omn så nu funker det hele....
Avatar billede zrekta Nybegynder
04. november 2003 - 14:02 #32
prøv RealOnePlayer. Jeg tror du kan få den på www.real1.com Tror jeg. ;D