Avatar billede asp06 Nybegynder
25. september 2000 - 11:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ustabil Applikation

Hej

Jeg har lavet en ASP applikation, hvor jeg bruger Access som database.

Applikationen virker egentligt godt nok, MEN den crash\'er lidt for tit !!

Jeg tror selv, at det er forbindelsen til databasen, som er problemet. Hvis nu en bruger skifter side inden ASP-siden har fået nedlagt forbindelsen til DB igen, så må der jo opstå problemer.

Jeg bruger ikke meget store SQL-forespørgelser, men mest noget med
Åben forbindelse, MoveFirst, Loop & MoveNext, Luk forbindelse.

Hvordan kan jeg stabilisere applikationen ??
(Ved hjælp af Application.Lock/Unlock ??)

Er det muligvis noget andet, som driller ??

P.S.
Det er for nemt bare at sige, at Access er noget skidt. Det må da kunne lade sig gøre ??
Avatar billede jschroll Nybegynder
25. september 2000 - 12:32 #1
Jeg tror nok at forbindelsen til databasen altid bliver lagt ned, også selv om du afslutter aspsiden.

Application.lock har slet ikke noget med databasen at gøre.

Hvilken maskine bliver applikationen kørt på? IIS? PWS?

Jeg har selv haft problemer med at Access uforklareligt er gået ned. Selvom jeg har kontrolleret min kode 1000 gange kunne kode, der den ene dag fungerede, få det hele til at crashe den næste. Jeg tror sådanne ting skyldes opsætning af webserveren. Jeg er ikke så stærk til opsætningen, men jeg ved at det kan gøres på mange måder.

Det løser nok ikke dit problem, men prøv at leg med de forskellige server indstillinger og installér alle patches og updates.
Avatar billede asp06 Nybegynder
25. september 2000 - 14:22 #2
Problemerne er på en NT-server på et Web-hotel.

På min egen maskine (PWS) er der ikke nogen problemer.

Jeg har desvæære ikke adgang til at indstille / opdatere drivere på serveren.

Du mener altså, at det er Access-driveren som fejler ?
Avatar billede asp06 Nybegynder
29. september 2000 - 13:40 #3
Du havde ret : Det er et SERVER problem.

Min udbyder har netop udskiftet deres Server p.g.a. de mange nedbrud i ASP applikationer.