Avatar billede -kntp-xstinct Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Valg af program til fremstilling af logoer

Hvilke programmer kan anbefales til at fremstille logoer, designs m.m????? titel og producent???

Xstinct
Avatar billede swasper Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:32 #1
Vil nok anbefale at du bruger Adobe Illustrator til fremstilling af logoer. Hvis du tænker på et program til design af websites vil jeg anbefale Adobe Photoshop.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:33 #2
Til fremstilling af logoer kan kun anbefales ét program: Adobe Illustrator
Avatar billede mikael_c Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:33 #3
Producent:      Navn:
Adobe            PhotoShop
Adobe            ImageStyler
--
Og der er mange andre, men de her er de bedste, og dem som du kan nå længst med, hvis vi altså ikke snakker tungt grafik.. ;)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:34 #4
Hvad mener du med et program til at lave designs? Et layout program eller hvad? Så er de bedste Adobe InDesign og QuarkExpress
Avatar billede -kntp-xstinct Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:36 #5
takker for svarene
Avatar billede swasper Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:48 #6
mikael_c -> Photoshop er kun med stort P ikke også stort S!

http://www.adobe.com/products/photoshop/
Avatar billede mikael_c Nybegynder
05. oktober 2002 - 08:28 #7
Whatever ;)
Avatar billede simona Nybegynder
05. oktober 2002 - 09:06 #8
Helt klart Illustrator!!!
Avatar billede cob Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:28 #9
Ingen tvivl!

Adobe Illustrator - til logoer
Adobe Photoshop - til design
Adobe InDesign - til opsætning og pdf
Avatar billede cob Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:29 #10
.
Avatar billede simona Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:42 #11
Hvorfor Photoshop til design frem for Illustrator?
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:34 #12
Fordi Illustrator er til vektorgrafik hvor imod Photoshop er beregnet til bitmap-grafik.

Det vil sige: Bitmapgrafik er grafik/billeder, der indholder et bestemt antal pixels og har den størrelse det nu har. Bitmapgrafik bruges bl.a. på internettet, og til ting, der udelukkende skal præsenteres på en skærm.

Vektorgrafik er billeder, der består af kurver og tekst, som har nogle egenskaber (f.eks. farve, skygge...) og ikke fylder et bestemt antal pixels. De kan således skaleres op og ned uden nogen form for kvalitetstab. Vektorgrafik bruges primært til print og tryk, men mange ting til f.eks. webbrug er nemmere at tegne i et vektorprogram og derefter lave om til bitmapgrafik.

Det er ikke så let at forstå hvis man ikke har arbejdet med det i praksis.

/Anders
http://www.a-vang.dk
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:35 #13
Øhh...med "design" menes sådan set webdesign ikke?
Avatar billede and.vang Nybegynder
15. januar 2003 - 15:28 #14
Takker, men de andre kunne da også godt have fået lidt.

Mvh Anders :)