Avatar billede krisse Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Databasen accepterer ikke over ca. 500 ord

Jeg indtaster oplysninger ned til en database fra en webside. Den accepterer hvis jeg sender under 500 ord, men vil ikke sætte noget ned i databasen hvis det er over 500 ord.

Jeg har sat den pågældende kolonne til longtext og fra siden sender jeg infomationer via method = post.

Nogle bud?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:16 #1
er det 500 ord uanset længden på de ord
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:22 #2
longtext/longblob kan så vidt jeg husker indeholde 2^32 byte = 4.294.967.296
Avatar billede krisse Nybegynder
06. oktober 2002 - 18:42 #3
Det er omkring 500 ord... Jeg er klar over det med longtext og longblob, men selvom feltet accepterer den ikke flere ord end omkring 500...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:34 #4
det har nok intet med mysql at gøre
Avatar billede krisse Nybegynder
06. oktober 2002 - 20:21 #5
måske ikke, har du et bud på hvad det kan være?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:03 #6
jeg kan ikke huske hvormeget der kan sendes i method=post men prøv at stille spr. i html eller php gruppen
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:27 #7
Hvordan ser din HTML/PHP ud, hvor indtastningsfeltet er?
Avatar billede nemeier Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:07 #8
Har du checket din php.ini fil i %windir%, i version 4.0.6 kan man angive en parametre for hvor lang POST variable man vil akseptere, i forbindelse med f.eks. perl. er standard sat til 1024, dette er muligvis også gældende for andre versioner.

; Maximum size of POST data that PHP will accept.
post_max_size = 8M
Avatar billede krisse Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:23 #9
Tak for forslagene og jeg har tjekket efter og det virker som om alt er som det skal være...

Så  efter at have prøvet at lokalisere felen, tror jeg måske at have fundet den. Det virkede som om jeg kunne skrive så mange ord som jeg ville så længe jeg ikke brugte dette tegn '

Altså en apostrof... Det vil så sige at jeg ikke kan lægge noget ned i databasen, hvis det indeholder tegn der på en eller anden måde konflikter med databasen...

Så nu er det muligvis et php/html spørgsmål, men hvis der er nogen der har  et nud, vil jeg meget gerne høre det...
Avatar billede rzj Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:59 #10
magic_quotes er slået til off i din php opsætning. Flyt server eller brug adslashes(), stripslashes()
Avatar billede krisse Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:13 #11
Sørme om du ikke har ret. Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Man skulle sgu ikke tro at jeg snart skal ud på arbejdesmarkedet. Heldigvis bruger vi ikke Unix og sådan noget. Næh vi holder os til go'e gamle MS...

tak for hjælpen...
Avatar billede nemeier Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:54 #12
Ups, det siger sig selv