Avatar billede debby Nybegynder
25. september 2000 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

javascript autocomplete

Jeg ønsker en egen \'autocomplete\' funksjon til et text-felt i en form. Når jeg f.eks skriver inn co i et felt skal coca-cola automatisk komme som forslag. Ordene hentes fra en array som er sorter alfabetisk.
Det må være mulig å fortsette å skrive i feltet etter at funksjonen har kommet med forslag til ord. Jeg vil altså ha noe som ligner på autocomplete i Excel eller IE5, bare med mine egne predefinerte ord.. Slik har jeg begynt:
function findEntry(txt)
{
  var k = \"\";
  var lengde = txt.value.length;
  var ord = new Array(\"coca-cola\", \"cory\", \"deb\", \"ella\", \"nescafe\", \"tone\");

  for (var i = 0; i < ord.length || k != \"\"; i++)
  {
    if (lengde > 0)
  {
      if(ord[i].substr(0, lengde) == txt.value)
      {
        txt.value = ord[i];
      }
      else
      {
        txt.value = txt.value;
      }
  txt.select();
}

Avatar billede jumper Nybegynder
25. september 2000 - 21:48 #1
Hvis du gerne vil have samme look-and-feel som Excel, IE5 og Outlook, bliver du nødt til at bruge textRanges.

Et godt eksempel, der virker, kan findes på http://www.faqts.com/knowledge-base/view.phtml/aid/1174/fid/130

Flere af tingene i ovenstående kan godt rettes og optimeres, men det viser grundlæggende hvordan du skal gøre.

/Thor
Avatar billede debby Nybegynder
26. september 2000 - 08:36 #2
Ved å gjøre select-tag\'en i eksempelet hidden får jeg akkurat det resultatet jeg ønsker! Takker!