Avatar billede ostehamster Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG editor i IE, div istedet for IFRAME

Hejsa

Jeg her lavet en WYSIWYG editor i IE, som bruger iframes.

Dette giver du et problem, soden bliver indlæst to gange osv, lang historie.

Det jeg gerne vil, er at bruge div istedet for iframe, er det muligt? Hvordan?

Er det evt. muligt at "tvinge" den til at lave outputtet i XHTML?

MVH
Christoffer
Avatar billede chrlilje Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:30 #1
Kan du give flere detaler? Et link?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:47 #2
Min iframe:
<iframe name="iView" id="iView" style="width: 600px; height:200px;" src="<?=$path;?>kalender/admin/editor/src.php?id=<?=$_SESSION['ID'];?>"></iframe>

Den bliver sat til at være wysiwyg ved: iView.document.designMode = 'On';

Jeg har ikke noget link
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:20 #3
Hvordan ser din onload init ud?

Nu ved jeg ikke hvordan du har skruet din sammen, men mange gange attacher man ikke sit indhold til sin iframe, men til en tempdiv eller lign - måske det er derfor det loades ind forkert.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:42 #4
<div contenteditable>indhold her</div>

prøv dette i stedet for IFRAME
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 15:50 #5
Mht. at outputte i XHTML, så kan du lige så godt glemme det. Resultatet er knap nok i HTML. Microsoft har valgt at gå sine egne veje og blæse på W3C. Desværre. For det giver en utroligt grim kode.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:58 #6
http://www.peterelkjaer.dk/xhtml/xhtmleditor.asp - men der er en del mangler endnu
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:37 #7
pelkjaer >
onLoad="Init()", og Init() er så:
function Init()
  {
    iView.document.designMode = 'On';
  }
og iView er så min iframe

krogstrup >
bare <div contenteditable>$path;?>kalender/admin/editor/src.php?id=<?=$_SESSION['ID'];?>"></div> istedet for
<iframe name="iView" id="iView" style="width: 600px; height:200px;" src="<?=$path;?>kalender/admin/editor/src.php?id=<?=$_SESSION['ID'];?>"></iframe>, og alt andet som det gamle?

pelkjaer >
Det da ikke XHTML, alle tags skal jo være med små bogstaver
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:40 #8
ostehamster>>Det er det da også - gå i htmlmode og tryk save, så konveterer den.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
05. oktober 2002 - 00:42 #9
pelkjaer > ups, det havde jeg ikke lige prøvet, sorry :)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. oktober 2002 - 08:38 #10
du skal jo nok tildele laget ID=iView og evt. også NAME=iView - deruder skal dit javascript sandsynligvis rettes lidt til !
Avatar billede ostehamster Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:46 #11
krogstrup > ok, så du ved ikke rigtig hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:59 #12
hvordan ser dit javascript ud ?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:24 #13
f.eks.:
function knapOff(ctrl)
  {
    ctrl.style.borderColor = '#D6D3CE';
  }
Avatar billede ostehamster Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:37 #14
Hmm, lukker