Avatar billede jhald Nybegynder
03. oktober 2002 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Directory list

Jeg har et program, hvori jeg skal ha' en mulighed for at læse hvilke mapper der ligger i et dir.

c:\mappe1
  |-hans
  |-grethe
  |-per

jeg skal bruge en mulighed for at lave en løkke hvor jeg løber mapperne igennem.

jeg skal bruge antal mapper der ligger i 'c:\mappe1' - samt en mulighed for at hente ud hvad de hedder. - man skulle jo mene den ligger der, jeg har bare ikke fundet den endnu
Avatar billede borrisholt Novice
03. oktober 2002 - 18:06 #1
http://borrisholt.com under FileIo finder du et eksemple der kan det du søger !

Jens B
Avatar billede spermer Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:32 #2
procedure TfrmFrm1.GetDir(Sti : AnsiString);
var
  sr : TSearchRec;
begin
  try
    if FindFirst(Sti + '\*.*',faAnyFile,sr) = 0 then
      if (sr.Attr = faDirectory) then
        Memo1.Lines.Add(sr.name);
    while (FindNext(sr) <> 0) do;
  except
    Memo1.Lines.Add('Ups.....');
  end;
Avatar billede jhald Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:05 #3
Jeg har lidt mere held med:

    if FindFirst('C:' + '\*.*',faAnyFile,sr) = 0 then
    while (FindNext(sr) = 0) do
    begin
      if (sr.Attr = faDirectory) then
        Memo1.Lines.Add(sr.name);
    end;

end med det du skrev, men idéen var helt fin, takker for det :)
Avatar billede jhald Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:24 #4
En ting der også lige er værd at bemærke.

if (sr.Attr = 48) then <-- den skal jeg bruge for some reason. Så vidt jeg kan se er faDirectory = 16. Jeg kan ikke helt se hvad 48 skulle være dog, bare at det virker. Men 16/faDirectory virker fint nok så længe jeg arbejder med c:\ bare ikke når jeg benytter andre dir's (har ikke gennemtestet, virker bare umiddelbart sådan).
Nu håber jeg så bare det ikke gør en kæmpe forskel når jeg skal til at køre det under andet end win98 - men det finder jeg nok ud af..