Avatar billede woods Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Frame uden header og override af Windows hot keys

Hej eksperter!

Jeg har en JAVA application, som bl.a. åbner en ny frame. Denne frame vil jeg jeg gerne kunne vise i fuldskærm, uden header foroven (altså den blå bjælke med ikon, title, minimer,maximer og luk knapper).

Er det muligt at skjule disse? 50 point.
Se også bonus spørgsmål forneden! Også 50 point.

Applikationen skal bruges til småbørn (op til 2 år), og skal være børnesikre. Det vil sige, de skal kunne trykke lystigt på alle taster, hvorefter framen viser forskellige farver, billeder m.m. Jeg har så implementeret den funktionalitet, at hvis man indtaster en bestemt taste sequens, så lukkes framen, og der returneres til hovedmenuen.

Bonus spørgsmål - med ekstra 50 point:
Er det muligt at tvinge denne frame til at være i fokus - "uanset hvad"? f.eks. for ignorer tryk på Ctrl-Alt-Del, alt-tab, ctrl-esc, alt-F4, ctrl-F4, Windows-tasten m.m. Eller evt. bare nogle af dem! Sådan at den eneste måde hvorpå man kan komme ude af programmet er ved at indtaste taste sekvensen. Jeg ved at dette ville ikke være "pænt" Windows programmering, så måske er eneste løsning, at kode programmet i f.eks. DOS?!

/Mikkel
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:45 #1
Med de extra krav du har, er det klart en fordel at lave det som et properitært windows program.

Du kan ikke fra java blande dig i ctrl-alt-del og windows taste funktionaliteten osv.
Avatar billede hbhansen Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:48 #2
Det er muligt at lave en slags splashscreen med følgende:

public class SplashScreen extends JWindow
{
    public SplashScreen()
    {
    }

Jeg skulle mene at det virker, har ikke lige selv testet det, men held og lykke ;-)
Avatar billede hbhansen Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:53 #3
Det andet du skriver med at ville overrule windows, det får du ikke lov til i Java, desværre, det kunne ellers være en smart feature :-)
Avatar billede woods Nybegynder
16. januar 2003 - 08:22 #4
Tak for hjælpen!
Jeg må i tænkeboks agående spørgsmål 2...

/Mikkel