Avatar billede virus Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Show/Hide layer afh. af radiobutton

Ja lad os sige jeg har det her lille script eksempel

<form>
<input type="radio" name="radiolayer" value="1">
<input type="radio" name="radiolayer" value="2" checked>
</form>
<div id="1">
ja
</div>
<div id="2">
nej
</div>

Det jeg sidder og fumler med er at jeg vil show/hide de forskellige div's afhængig af hvilken radiobutton der enten er checked default eller onclicked

Dvs er radiobutton = 2 checked når siden indlæses skal div id = 2 være shown, og div id = 1 hidden

Og omvendt.

Men ligeledes skal det fungere på samme måde ved onclick af disse.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede atn Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:06 #1
Heysa !

Prøv denne...

venligst

<ATN/>

------| Code |-------
<script language="javascript" type="text/javascript">
function lyrSwitch(obj) {
        objDiv = document.getElementsByTagName('DIV')
        for (var i = 0; i < objDiv.length; i++) {
            if (objDiv[i].id.indexOf('lyr') != -1) {
                objDiv[i].style.visibility = 'hidden';
            }
    var obj = document.getElementById(obj).style;
        obj.visibility = 'visible';

}
</script>
<form>
    <input type="radio" name="radiolayer" value="1" onclick="lyrSwitch('lyr'+this.value)">
    <input type="radio" name="radiolayer" value="2" onclick="lyrSwitch('lyr'+this.value)" checked>
</form>
<div id="lyr1" style="position:absolute;visibility:hidden;">Ja</div>
<div id="lyr2" style="position:absolute;visibility:visible;">Nej</div>
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 14:11 #2
Lidt enklere (og virker også i IE4):
http://phoenixv.h4f.dk/radio_vis_skjul.html
Desuden har mit script den fordel, at hvis du har andre divs på din side, bliver de ikke påvirket af scriptet.
Avatar billede atn Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:17 #3
Hmm....

Gør mit det da !? - det er kun hvis deres "id" indeholder "lyr"....

Der gør det lidt nemmere hvis man vil have f.eks 10 radio buttons..

venligst

<ATN/>
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2002 - 14:38 #4
atn>> Ja, det har du ret i, jeg kiggede ikke så godt efter. Men mit er i hvert fald klart hurtigere at afvikle, hvis man har 30 andre divs på siden.
Og i spørgsmålsteksten fremgår det, som om han kun skal bruge to.
Avatar billede virus Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:46 #5
Fandt det selv ved hjælp af ICQ ;)
Avatar billede virus Nybegynder
04. oktober 2002 - 01:46 #6
Men wtf... tnx guys