Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fra java-kode til assembler-kode

Hej :)

Jeg har hørt at man kan få en compiler der kan oversætte java-kode til assembler-kode. Nogen af jer der kender til en sådan og har et link ?!

NZC
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:11 #1
Det gør man ikke.

Java blvier oversat til Bytekode, som er 100% system uafhængigt, det er hele fidusen ved Java.

Hvis du oversætter til noget properitært assembler kode er denne fidus væk

Men hvis du vil forbryde dig imod java, så kig evt her:
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=java2exe&lr=

Hvor du finder en masse properitære tools der kan dette.
Avatar billede dsj Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:06 #2
Det bedste du kan gøre at er kompilere din Java-kode med IBM's JIT Compiler. Den dur, er møghámrende dyr og svær at få fat i. Men tilgengæld kører din kode 50 gange hurtigere og fylder en tusinde-del. Den skulle så vidt jeg ved kunne compile til flere systemer. IBM bruger den selv på deres mainframe-systemer.
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:06 #3
disky........ jeg tror vist lige du skal læse mit indlæg igen... og denne gang MED briller

jeg ber om en compiler der kan oversætte java til assembler da jeg har et lille projekt for i skolen hvor vi skal lave noget i assembler. Og da jeg ka java ville det jo være nemt hvis bare jeg lige kunne lave det i java og så compile, ikke.

Forbryde mig mod java.... må jeg være fri.
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:41 #4
nzc:
Så tror jeg du skal have briller på :)

Den link jeg gav lister en masse java2exe programmer, en exe fil er assembler.

Men hvis du tænker på assembler source kode, så findes det mig bekendt ikke.

Men at oversætte en .java til en .exe er at forbryde sig imod hele java ideen.
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:06 #5
som der står i mit indlæg:

Jeg har hørt at man kan få en compiler der kan oversætte JAVA-KODE til ASSEMBLER-KODE.

Jeg leder efter noget der kan lave assembler source kode ...
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:10 #6
aha, hvorfor skriver du så ikke 'Assembler SOURCE kode' ?
Avatar billede nzc Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:21 #7
regnede da med folk forstår hvad kode er
Avatar billede dsj Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:27 #8
nzc >> det tror jeg ikke du kan få fat i...
Avatar billede disky Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:27 #9
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været her på sitet.

Men folk har endnu ikke lært at kalde en spade for en spade osv.

99.9% af alle tror assembler kode er 0 og 1'ere og ikke source kode.

Jeg er selv gammel assembler udvikler så personligt ved jeg det godt, så jeg vil hermed gerne undskylde at jeg troede du tilhørte de 99.9%

Hjælpe dig kan jeg dog ikke, har aldrig hørt om sådanne en.

Måske forveksler du assembler kode med bytekode, for det kan du godt få ud af javakoden.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:53 #10
Avatar billede haugland Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:40 #11
Hvad mener du med assembler kode? Der er utallige forskellige maskinsprog.

Hvis du med assembler mener java bytecode (som linger assembler), kan du finde en disassembler et eller andet sted under www.java.sun.com.

Hvis du mener et specifikt maskinsprog (f.eks. IA32, MIPS e.l.) skal du nok prøve at finde en oversætter der kan oversætte fra Java til denne arkitektur. De fleste oversættere oversætter først til assembler og oversætter derefter assemblerkoden. Som regel kan man slå en parameter til så assembler kildeteksten bliver gemt.
Avatar billede nzc Nybegynder
02. februar 2003 - 21:03 #12
sorry men ingen kom med det jeg ønskede :/
Avatar billede nzc Nybegynder
02. februar 2003 - 21:04 #13
argh