Avatar billede svanhovd Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find og grep i kombination

Dette spørgsmål har relation til http://www.eksperten.dk/spm/265150

Jeg ønsker at kombinere komandoen find, med grep, sådan at der søges i et bestemt "directory tree".

Det må vel blive noget i retning af :

find -?? "grep -e "[a-e]d[1-5]" *.extension" -print

Men som i sikkert forstår kender jeg ingenting til Bash, så ovenstående er ikke helt korrekt.
Avatar billede htm Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:31 #1
er det noget i retning af:
find /var -name *d*.log
du skal bruge. Denne kommando søger i biblioteket /var efter alle filer der har d i sig og slutter på .log?

Ellers må du lige uddybe lidt hvad det er du vil.

Det kan også lige nævnes at du altid kan finde syntakserne til en kommando i manualen i nix. skriv i dette tilfælde "man find"
Avatar billede htm Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:33 #2
Sorry læste ikke dit relationsspørgsmål!

du skal bruge dette som jeg forstår det:

find /var | grep -e "[a-e]d[1-5]" *.extension"

Søger i biblioteket /var - mener det er sådan det skal bikses sammen
Avatar billede htm Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:35 #3
Når du skal kombinere kommandoer skal du bruge | som adskiller. så skriver du den første kommando en | (pipe) og så næste kommando sådan kan du fortsætte.
Avatar billede svanhovd Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:50 #4
Mange tak for hjælpen. Jeg forsøger at lære lidt bash ud fra nogen konkrete behov jeg har, så der kommer sikkert flere spørgsmål i løbet af dagen :-)
Avatar billede htm Nybegynder
03. oktober 2002 - 12:09 #5
Takker for point.

Du er velkommen!