Avatar billede 2re Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min CD- brænder kan ikke læse !

Hej
Min nye LiteOn LTR-48126S kan godt brænde, men ikke læse medier. Er der nogen der har en ide til hvad der er galt?
Jeg har sat den som master på den sekundære ide, hvor mit dvd drev er slave. Prøvede at sætte den som slave, på den sekundære som instruktionen angiver men der var det helt dødt. Win kunne ikke detecte det.
Sys:
WIN XP pro
Nero 5.5.9.14
Soltek 75DRV5
Athlon Xp 1900+
Samsung pc 2700, 512mb
MSI GF 4400ti
IBM & WD harddiske på primær ide
Hitachi dvd drev, slave på sekundær
Avatar billede peet-49 Novice
03. oktober 2002 - 08:27 #1
Hvisse drev kan godt forstyrre hinanden. Prøv at sætte dem som cabelseleckt, så er det kablet der bestemmer, hvad der er master/slave. Du skal også have bios sat op. Standard CMOS Setup Page: Der sætter du drevene til auto og Mode til On.
Avatar billede 2re Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:43 #2
Har selv løst problemet. Med røde ører må jeg krybe til bekendelse og inddrømme at jeg havde misset en indstilling i bios. Det er hvad der sker når man har travlt. Du er den eneste der har forsøgt at hjælpe, og nævner da også bios, så værsgo....
Avatar billede peet-49 Novice
03. oktober 2002 - 20:04 #3
takker for point.