Avatar billede kingmanon Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Følgespørgsmål til Ref: 264659

Ud fra den glimragende løsning proaccess gav mig til tidligere stillede spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/264659) har jeg et følgespørgsmål!

Here goes:

Jeg har et felt i tabellen TBL_Main der er en attribut til en vis skill. Denne attribut kan enten være M for Mester eller L for Lærling.
Denne attribut skal ikke tages med i søgningen, men vises i resultatet.

Output nu:
NAVN  VB  C++  ENGELSK
JJ    4    3    3
BJ    5    3    2

Ønsket output:
NAVN  VB  C++  ENGELSK CODE
JJ    4    3    3      L
BJ    5    3    2      M

Håber det er forståeligt!
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:17 #1
Er det den samme skill der er attribut på for hver bruger...?

Eller har du en retningslinie for hvilken skill's attribut, som skal benyttes?
Avatar billede kingmanon Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:24 #2
Der er 3 muligheder for attributten: blank, L eller M.
Der KAN være en attribut for alle skills.

Svarer det dit spørgsmål?
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:26 #3
Hvis nu bruger JJ har følgende:

  JJ VB      4 L
  JJ C++    3 M
  JJ Engelsk 3 L

Hvilken af disse attributter vil du så have med ??

Hvis du går frem alfabetisk så at M er primær, L er sekundær og [null] til sidst, så kan du bruge:

SELECT QRY_CrossSkill.User, QRY_CrossSkill.VB, QRY_CrossSkill.Engelsk, Max(TBL_Main.Code) AS Code
FROM QRY_CrossSkill INNER JOIN TBL_Main ON QRY_CrossSkill.User = TBL_Main.User
GROUP BY QRY_CrossSkill.User, QRY_CrossSkill.VB, QRY_CrossSkill.Engelsk
HAVING (((QRY_CrossSkill.VB)>=3) AND ((QRY_CrossSkill.Engelsk)>=3));
Avatar billede kingmanon Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:31 #4
Det jeg gerne vil frem til er at få samme output som før, bare med tilhørende Skill code også. Skill code skal bare ikke være en del af betingelsen!

Suleme svært at forklare!
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:38 #5
QRY_CrossSkill:
TRANSFORM Max([Level] & ' ' & [Code]) AS LevelCode
SELECT TBL_Main.User
FROM TBL_Main
GROUP BY TBL_Main.User
PIVOT TBL_Main.Skill;

QRY_Final:
SELECT User, [VB], [Engelsk]
FROM QRY_CrossSkill
WHERE [VB]>="3" AND [Engelsk]>="3";

Bemærk gåseøjnene... vi snakker nu om tekst-felter...

"3 M" er større end "3" og udgør derfor ingen forskel på dit udvalg!
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:39 #6
Returnerer:

User    VB    Engelsk
BJ    5     3 M
JJ    4 M    4 L
Avatar billede proaccess Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:45 #7
Så har jeg uploaded dit eksempel på www.infoom.dk under download/eksperten...
Avatar billede kingmanon Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:47 #8
Takker på forhånd! Har dog lige en del ting på hånden lige nu, men skal nok få det testet hurtigt muligt!
Avatar billede kingmanon Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:50 #9
Proaccess >> Og det virker, selvfølgelig var jeg lige ved at sige. Mange tak igen proaccess!!