Avatar billede redfox_ng Nybegynder
02. oktober 2002 - 00:19 Der er 4 kommentarer

død comp, ved ikke hvorfor...

Jeg ville opgradere mit system fra følgende
800 mhz athlon, 2x128 mb sdram, ASUS A7V bundkort, 250W PSU, 30 gb IBM HD, ASUS Geforce3 Ti200, cdrom, brænder, m.m.

Til følgende
1200 mhz Duron, 1x128 + 1x256 mb sdram, 300W PSU og ellers det samme som tidligere i det jeg kunne sælge de gamle dele.

Jeg modtog CPU+ram og satte det i, men compen gad kun at komme til bios og ikke længere, så jeg tænkte det var strømmangel, satte gammel cpu i og det fungerede.
Jeg ville dog så sætte den nye cpu i og underclocke til jeg fik ny PSU.
Det viste sig at jeg brændte den nye cpu af, ved ikke at tilføre strøm til køler (stube, der røg den billige opgradering!) Satte nu den gamle i og heller ikke den virkede; compen gav en pulserende lyd af sig så jeg tænkte den også var gået. købte derfor 2 nye cpu'er.

I går fik jeg cpu'er og PSU, satte begge ting i compen, og den sagde ikke den pulserende lyd, men der kome ikke noget frem på skærmen ved bios starten, herefter skete der ingen ting, intet på floppy eller HD og der var i hvertfald strøm nok, men nej!
Jeg har haft CPU'en helt ude af systemet og så siger compen lyd som en ambulance, så jeg tænkte at det ikke var CPU'en men rammen det var galt med, men også her har jeg haft andre fungerende ram i og det fungerede stadig ikke.
Jeg har faktisk prøvet alt; ikke grafikkort, PSU, ram eller cpu. Det hele peger hen mod bundkortet, for det opføre sig godt nok anderledes mht. lys og knapper foran.
Når jeg tænder og genstarter efter et stykke tid slukker compen ved en 250W PSU, mens den siger den pulserende lyd ved 300W PSU ???

Men det kunne være der var nogen der vidste noget specifikt???
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. oktober 2002 - 00:27 #1
Det kan vist ikke være så meget andet end bundkortet!
Avatar billede redfox_ng Nybegynder
02. oktober 2002 - 02:48 #2
ødelægges rammen samtidig???
har prøvet at sætte pc133 ram i en pc til pc100, burde det ikke kunne lade sig gøre normalt? i det tilfælde vil den anden comp ikke starte, den opfører sig på samme måde, med at man ikke kan se bios. Den anden computer kørte med 320 mb ram, så den burde kunne tage store blokke.
Skal man sætte ram i en speciel rækkefølge på bundkortet?
På den anden comp fungere det kun hvis man sætter først 32 så 32 og til sidst 256. men ikke 256 alene, er der noget der???
den billige opgradering stiger fra 400 til flere tusinde :( -øv øv øv!!!
Avatar billede francke Nybegynder
02. oktober 2002 - 07:02 #3
Jeg tror du har nogle prob. med dine kølere! Når den lyder som en ambulance er det fordi du enablet fan check beeping i bios!!
Avatar billede peet-49 Novice
02. oktober 2002 - 08:56 #4
Skift dit bundkort til et andet billigt type, der er mange problemer med de gamle asus A7V; men din opsætning kan sagtens køres på en 250W PSU, vi har monteret samme med 220W uden problemer. Du kan prøve at desable stop on all errows i bios.